• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Valuation of Digital Intangibles: Technology, Marketing and Internet

    The Valuation of Digital Intangibles by Moro Visconti, Roberto;

    Technology, Marketing and Internet

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 128.39
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        53 249 Ft (50 714 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 10 650 Ft off)
      • Kedvezményes ár 42 600 Ft (40 571 Ft + 5% áfa)

    53 249 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1st ed. 2020
    • Kiadó Springer International Publishing
    • Megjelenés dátuma 2021. február 18.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9783030369200
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Lásd még 9783030369170
    • Terjedelem536 oldal
    • Méret 210x148 mm
    • Súly 726 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XXII, 536 p. 86 illus., 64 illus. in color. Illustrations, black & white
    • 138

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This book offers a primer on the valuation of digital intangibles, a trending class of immaterial assets. Startups like successful unicorns, as well as consolidated firms desperately working to re-engineer their business models, are now trying to go digital and to reap higher returns by exploiting new intangibles. This book is innovative in its design and concept since it tackles a frontier topic with an original methodology, combining academic rigor with practical insights. Digital intangibles range from digitized versions of traditional immaterial assets (brands, patents, know-how, etc.) to more trendy applications like big data, Internet of Things, interoperable databases, artificial intelligence, digital newspapers, social networks, blockchains, FinTech applications, etc. This book comprehensively addresses related valuation issues, and demonstrates how best practices can be applied to specific asset appraisals, making it of interest to researchers, students, and practitioners alike.

    Develops an evaluation method beginning with a general approach of intangibles and then focusing on specific technology

    Formulates the best practices of specific digital asset appraisal

    Delves into the valuation of brands, patents, big data, Internet of Things, interoperable databases, artificial intelligence, digital newspapers, social networks, blockchains, and FinTech applications

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1: Introduction.- Part 1: A General Valuation Approach.- Chapter 2: The valuation of intangible assets: an introduction.- Chapter 3: Digital scalability and Growth Options.- Part II - Technology.- Chapter 4: The valuation of know-how.- Chapter 5: Patent valuation.- Chapter 6: The valuation of technological startups.- Chapter 7: The valuation of software and database.- Chapter 8: The valuation of Artificial Intelligence.- Part III: Marketing.- Chapter 9: The valuation of trademarks and digital branding.- Chapter 10: The valuation of newspaper headings and publishing titles.- Part IV: Internet.- Chapter 11: Domain name valuation.- Chapter 12: The valuation of mobile apps.- Chapter 13: Big data valuation.- Chapter 14: Internet of Things.- Chapter 15: Internet companies and social networks.- Chapter 16: Blockchain valuation: Internet of Value and Smart Transactions.- Part V: Residual Goodwill, Bundled Intangibles And Bankabilityi.- ISSUES.- Chapter 17: Goodwill valuation.- Chapter 18: Portfolio of intangibles and royalty companies.- Chapter 19. Bankability of the intangible assets: more guarantees with less collateral?.

    Több