The Proceedings of the 27th Annual Child Language Research Forum
Sorozatcím: Annual Child Language Research Forum Proceedings;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 28.50
-
13 615 Ft (12 967 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 362 Ft off)
- Kedvezményes ár 12 254 Ft (11 670 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
13 615 Ft
Beszerezhetőség
A kiadónál véglegesen elfogyott, nem rendelhető. Érdemes újra keresni a címmel, hátha van újabb kiadás.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1996. április 26.
- ISBN 9781575860213
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem262 oldal
- Méret 228x152x20 mm
- Súly 519 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This volume makes an empirical, as well as a theoretical, contribution to linguistic research.
TöbbHosszú leírás:
Since its inception in 1967, the Forum has provided an informal but critical setting for the presentation of new ideas and research on first language acquisition. The Forum itself is sponsored by the Linguistics Department at Stanford and is organised by graduate students. In this volume the contributors explore their findings in language acquisition in a variety of the world's languages. The papers presented here reflect the diversity of interests in the field and the range of languages being studied. This volume makes an empirical, as well as a theoretical, contribution to linguistic research.
TöbbTartalomjegyzék:
Foreword; Panel: 1. Current approaches to phonological development; Introduction Katherine Demuth; 2. Phonological variability in language acquisition: a representational account Keren Rice; 3. The segmental structure of early words: articulatory frames or phonological constraints Clara C. Levelt; 4. Two strategies in the acquisition of syllable and word structure E. Jane Fee; 5. The development of prosodic words Katherine Demuth; Papers: 6. Acquisition of causatives in Inuktitut Shanley E. M. Allen; 7. The acquisition of discourse markers as sociolinguistic variables: a cross-linguistic comparison Elaine S. Andersen, Maria Brizuela, Beatrice DuPuy, and Laura Gonnerman; 8. Locating parameters: evidence from early word-order Sharon Armon-Lotem; 9. Acquisition of spatial devices in American sign language as evidenced by sentence repetition Jeffrey Bettger, Edward S. Klima, Bonita Ewan, Colleen Lee Smith; 10. Verb initial utterances in early child German: a study of the interaction of grammar and pragmatics Katharina Boser; 11. Verbs, particles, and spatial semantics: learning to talk about spatial actions in typologically different languages Melissa Bowerman, Lourdes de Leo'n and Soonja Choi; 12. Acquiring the locative alternation: how can children tell alternators from nonalternators? Ursula Brinkmann; 13. Linguistic team-work: the interaction of linguistic modules in first language acquisition Hilke Elsen; 14. Like, how do children use _like_?: a relevance theoretic approach Marie E. Helt and Susan Foster-Cohen; 15. The effect of the whole object bias on preschoolers' understanding of collective nouns Gavin N. Huntley-Fenner; 16. Asymmetry in the taxonomic assumption: word learning vs property induction Mutsumi Imai; 17. A study of Chinese children's comprehension of universal quantifiers Xiangdong Jia, Patricia J. Brooks and Martin D. S. Braine; 18. Verb errors in the early acquisition of Mexican and Castilian Spanish Catalina M. Johnson; 19. A negative polarity verb: acquiring its lexical licensers Charlotte Koster and Sjoukje van der Wal; 20. Comparing different views of early grammatical development Elena V. M. Lieven and Julian M. Pine; 21. Sonority driven cluster reduction Diane Ohala; 22. The acquisition of breaking and cutting Clifton Pye, Diane Loeb and Yin-Yin Pao; 23. Factors contributing to the frequency of pronoun case overextension Matthew Rispoli.
Több
The Proceedings of the 27th Annual Child Language Research Forum
13 615 Ft
12 254 Ft