The Poetics of Spiritual Instruction
Farid al-Din ʿAttar and Persian Sufi Didacticism
Sorozatcím: Edinburgh Studies in Classical Islamic History and Culture;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 19.99
-
9 550 Ft (9 095 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 764 Ft off)
- Kedvezményes ár 8 786 Ft (8 367 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
9 550 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Edinburgh University Press
- Megjelenés dátuma 2024. november 30.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781474475129
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem304 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 3 black and white illustrations, 3 black and white tables 616
Kategóriák
Rövid leírás:
Examines ʿAttar's didactic poetry in historical context from a rhetorical, reader-centered perspective
TöbbHosszú leírás:
Much Persian sufi literature is explicitly didactic, aiming to instruct its readers and motivate pious reform. Moving beyond a recapitulation of religious content, The Poetics of Spiritual Instruction investigates the performative function of didactic poetry for mystical audiences, focusing in particular on the verse of Farid al-Din ʿAttar, a central figure of the tradition best known for long narrative poems imbued with edifying sufi themes. Through a series of sensitive and creative readings, O’Malley shows how ʿAttar uses frame-tales, metapoetic commentary and allegories to think through his relationship with his readers, imagine and guide their reactions to his work and perform his instructive authority. By teasing out this implicit, recipient-centred poetics, O’Malley recovers sufi didacticism’s participatory, interactive character and shows how the act of reading was invested with ritual significance as a spiritual exercise aimed at the purification of the soul.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements Note on Transliteration and Style Introduction: A Guide for Everyone 1 Situating Wisdom 2 ʿAttar and Persian Literary Sufism 3 Talk Therapy: Poetry as Spiritual Medicine 4 The Hoopoe on the Pulpit 5 Making Texts Speak6 Allegory and Ascent 7 Anecdotal Disruptions Conclusion: Towards a Didactic Performativity Bibliography Index
Több
Proceedings of the Boston Area Colloquium in Ancient Philosophy: Volume XXVII (2011)
49 770 Ft
45 788 Ft
OCR Philosophy of Religion for AS and A2
10 983 Ft
9 885 Ft
Mind and Obligation in the Long Middle Ages: Studies in the History of Philosophy in Honour of Mikko Yrjönsuuri
49 770 Ft
45 788 Ft
Proceedings of the Boston Area Colloquium in Ancient Philosophy: Volume XXVI (2010)
60 138 Ft
55 328 Ft