• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The

    The "German Illusion" by Morel, Olivier;

    Germany and Jewish-German Motifs in Hélène Cixous’s Late Work

    Sorozatcím: New Directions in German Studies;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 90.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        42 997 Ft (40 950 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 599 Ft off)
      • Kedvezményes ár 34 398 Ft (32 760 Ft + 5% áfa)

    42 997 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Hosszú leírás:

    Examines Jewish-German "tropes" in Hélène Cixous's oeuvre and life and their impact on her work as a feminist, poet, and playwright.

    Hélène Cixous is a poet, philosopher, and activist known worldwide for her manifesto on Écriture feminine (feminine writing) and for her influential literary texts, plays, and essays. While the themes were rarely present in her earlier writings, Germany and Jewish-German family figures and topics have significantly informed most of Cixous's late works. Born in Algeria in June 1937, she grew up with a mother who had escaped Germany after the rise of Nazism and a grandmother who fled the racial laws of the Third Reich in 1938. In her writing, Cixous refines the primitive scene of a "German" upbringing in French-occupied colonial, antisemitic Algeria.

    Scholar and filmmaker Olivier Morel delves into the signs and influences that "Germany," "German," and "Osnabrück" have exerted over Cixous's work. Featuring an exclusive interview with Hélène Cixous and stills from their travel together to Osnabrück in Morel's 2018 documentary, Ever, Rêve, Hélène Cixous, Morel's The "German Illusion" examines the unique literary meditation on the Holocaust sustained throughout her later texts.

    Morel helps us to understand an uncannily original oeuvre that embodies the complexities of modernity's genocidal history in a new way.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction: "An Originary Exile"

    I. I call Germany: The Landline (1916-2016)
    1. The first telephone
    2. The dream call
    3. The last phone call
    II. "Os, na, brück": The Capital of Memory (1933-1935)
    1. Ruins and remembrance: from "Os, na, brück" to "Rom'"
    2. Osnabrück the instrument of Peace: "recorder," recorder
    3. Remembrer-remember: a detour to Montaigne's Tower. and its ruins
    (image)
    4. "Je suis, nous sommes le 23 octobre 1935". The October 23, 1935 picture
    5. N'ai-je pas vu (Have I not seen.) la neige pas vue (.the snow not seen)?
    III. An Originary Move: The Move of the Origin (1938)
    1. Omi was in Osnabrück.
    2. "Bericht"
    3. "Etwas"
    4. Epilog
    IV. Zugehör: The Jewish-German psyche
    1. "Envoûté," delirium
    2. "We"
    3. Epilog: Zugehör

    Conclusion: Frauenprotest

    Afterword: A filmed-interrupted interview with Hélène Cixous
    Acknowledgements
    Bibliography
    Index

    Több