• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Cambridge Companion to Operetta

    The Cambridge Companion to Operetta by Belina, Anastasia; Scott, Derek B.;

    Sorozatcím: Cambridge Companions to Music;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 99.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        47 297 Ft (45 045 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 459 Ft off)
      • Kedvezményes ár 37 838 Ft (36 036 Ft + 5% áfa)

    47 297 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2019. december 5.

    • ISBN 9781107182165
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem452 oldal
    • Méret 253x180x20 mm
    • Súly 830 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 11 b/w illus. 2 tables 6 music examples
    • 9

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    A collection of essays revealing how operetta spread across borders and became popular on the musical stages of the world.

    Több

    Hosszú leírás:

    Those whose thoughts of musical theatre are dominated by the Broadway musical will find this book a revelation. From the 1850s to the early 1930s, when urban theatres sought to mount glamorous musical entertainment, it was to operetta that they turned. It was a form of musical theatre that crossed national borders with ease and was adored by audiences around the world. This collection of essays by an array of international scholars examines the key figures in operetta in many different countries. It offers a critical and historical study of the widespread production of operetta and of the enthusiasm with which it was welcomed. Furthermore, it challenges nationalistic views of music and approaches operetta as a cosmopolitan genre. This Cambridge Companion contributes to a widening appreciation of the music of operetta and a deepening knowledge of the cultural importance of operetta around the world.

    '... finally, a collection of essays published by Cambridge University Press makes some of these new debates [about operetta] available to an English speaking audience ... a great overview of many new trends in scholarship ... attractively packaged and priced.' Kevin Clarke, Operetta Research Center

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction Anastasia Belina and Derek B. Scott; Part I. Early Centres of Operetta: 1. French operetta: Offenbach and company John Kendrick; 2. Viennese Golden-Age operetta: drinking, dancing and social criticism in a multi-ethnic empire Lisa Feurzeig; 3. London and Gilbert and Sullivan Bruno Bower; 4. Hungarians and Hungarianisms in operetta and folk plays in the late Habsburg and post-Habsburg era Lynn Hooker; 5. Operetta in the Czech National Revival - the Provisional Theatre years Jan Smaczy; Part II. The Global Expansion of Operetta: 6. Going global: the international spread of Viennese Silver-Age operetta Stefan Frey; 7. Spain and Zarzuela Christopher Webber; 8. Camping along the American operetta divide (on the road to the musical play) Raymond Knapp; 9. Operetta in Russia and the USSR Anastasia Belina; 10. Operetta in the Nordic countries (1850-1970) Pentti Paavolainen; 11. Operetta in Greece Avra Xepapadakou; Part III. Operetta since 1900: 12. The operetta factory: production systems of Silver-Age Vienna Micaela Baranello; 13. Berlin operetta Tobias Becker; 14. Operetta in Italy Valeria De Lucca; 15. Operetta in Warsaw Anastasia Belina; 16. British operetta after Gilbert and Sullivan Derek B. Scott; 17. Operetta during the Nazi regime Matthias Kauffmann; 18. Operetta films Derek B. Scott; 19. 'Jazz was the dynamite that exploded the harmlessness of the Viennese operetta!' (Interviewer: Ulrich Lenz.) Interview with Barrie Kosky.

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    The Cambridge Companion to Operetta

    Ben Willikens. Leipziger Firmament: Das Deckengemälde im Museum der bildenden Künste Leipzig. Hrsg.: Museum der bildenden Künste Leipzig

    Schmidt, Hans-Werner; Bartetzko, Dieter; Grasskamp, Walter;, Schmidt, Hans-Werner; Museum der bildenden Künste Leipzig; Nicolaisen, Jan; (ed.)

    16 721 Ft

    14 213 Ft

    The Cambridge Companion to Operetta

    Grammatik des Modernen Chinesisch: Eine

    Guder, Andreas; (ed.)

    58 044 Ft

    55 142 Ft

    20% %kedvezmény
    The Cambridge Companion to Operetta

    The Cambridge Companion to Operetta

    Belina, Anastasia; Scott, Derek B.; (ed.)

    47 297 Ft

    37 838 Ft

    The Cambridge Companion to Operetta

    Paying the Land

    Sacco, Joe

    10 900 Ft

    10 028 Ft

    20% %kedvezmény
    The Cambridge Companion to Operetta

    The Cambridge Companion to John Henry Newman

    Ker, Ian; Merrigan, Terrence; (ed.)

    13 377 Ft

    10 702 Ft

    20% %kedvezmény
    The Cambridge Companion to Operetta

    Ethics in Research: Principles and Practical Considerations

    Congiunti, Lorella; Lo Piccolo, Francesco; Russo, Antonio; Serio, Mario

    57 687 Ft

    46 150 Ft

    The Cambridge Companion to Operetta

    Hotel Design

    Fillat, Peter

    22 863 Ft

    21 035 Ft

    next