• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Teachers as Curriculum Designers for Transcultural Communicative Competence

    Teachers as Curriculum Designers for Transcultural Communicative Competence by Eddy, Jennifer;

    Sorozatcím: Bloomsbury Guidebooks for Language Teachers;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 90.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        42 997 Ft (40 950 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 599 Ft off)
      • Kedvezményes ár 34 398 Ft (32 760 Ft + 5% áfa)

    42 997 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
    • Megjelenés dátuma 2025. szeptember 18.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781350446731
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem288 oldal
    • Méret 236x164x22 mm
    • Súly 1180 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 20 bw illus
    • 688

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    A guide for educators for designing and aligning bespoke MFL, heritage and community language curriculum and assessment tasks within a prescribed curriculum.

    Több

    Hosszú leírás:

    What do language instructors consider when faced with new curriculum guidelines? How can teacher leaders encourage learner autonomy and creativity through relevant, purposeful and novel pupil deliverables? How does this experience change how teachers view their profession? This book guides educators on design of MFL, heritage and community language curriculum and assessment tasks, providing a blueprint for any revision initiative even within a prescribed national context.

    This framework, implemented with Curriculum for Wales, engages teachers in design for spiral progression of intercultural themes within MFL, heritage and community language curricula. It provides a model for other national curriculum initiatives to encourage uptake via creative task design for both teacher and learner autonomy. With language uptake a concern globally, this book is applicable to any MFL or heritage language setting.

    This book includes 'voices from the field' where teachers explain their process and how their teacher autonomy provided a model for their pupils and increased their confidence with languages. Including 20 exemplars in English, with cultural content and instructional strategies for French, Spanish, German, and Welsh, this book looks at universal, intercultural themes to facilitate application to all languages and cultures.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Figures
    List of Tables
    List of Appendices
    Preface
    Foreword, Claire Gorrara and Lucy Jenkins (Cardiff University, UK)
    Acknowledgements
    1. Teacher as Designer
    2. Designing What Matters
    3. How Do Languages Connect Us?
    4. How Do We Understand the World Around Us and Support Others?
    5. How Do We Express Ourselves and Engage Others?
    6. How Do We Create and Share with Others?
    7. Design With no End in Mind
    Appendices
    Glossary
    References
    Index

    Több