Street Art and Activism in the Greater Caribbean
Impossible States, Virtual Publics
Sorozatcím: Routledge Research in Art and Politics;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 39.99
-
19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 821 Ft off)
- Kedvezményes ár 15 284 Ft (14 556 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
19 105 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. október 7.
- ISBN 9781032271194
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem236 oldal
- Méret 246x174 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 44 Illustrations, black & white; 10 Illustrations, color; 44 Halftones, black & white; 10 Halftones, color 602
Kategóriák
Rövid leírás:
Foregrounding street art in the capital cities of Cuba, Haiti, and Puerto Rico, this book argues that Antillean street artists diagnose the “impossible state” of the arrested present (colonized, occupied, or under dictatorship) while simultaneously imagining liberated futures and fully sovereign states.
TöbbHosszú leírás:
Foregrounding street art in the capital cities of Cuba, Haiti, and Puerto Rico, this book argues that Antillean street artists diagnose the “impossible state” of the arrested present (colonized, occupied, or under dictatorship) while simultaneously imagining liberated futures and fully sovereign states.
Jana Evans Braziel launches a comparative study of art, politics, history, urban street cultures, engaged citizenships, and social transformations in three Antillean capital cities—Havana, Cuba; Port-au-Prince, Haiti; and San Juan, Puerto Rico—of the Greater Caribbean. The book includes a photo documentary archive of street art, murals, and installations by key muralists in these cities: Yulier Rodriguez Pérez, "Jerry" Rosembert Moïse, and Colectivo Moriviví (Chachi González Colón, Raysa Rodríguez García, and Salomé Cortés). Braziel offers art historical and geopolitical analyses of the urban street art in their cities of production, underscoring street art as political, economic, and environmental engagements (and not as exclusively aesthetic ones) with urban space and street life.
The book will be of interest to scholars working in art history, Caribbean studies, Latin American studies, and urban studies.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction: Living Streets: Calles Vivas: Lari Vivan Intermezzo: Havana, 1. Murales as Testimonios: In the Streets of Havana Intermezzo: Port-au-Prince, 2. Murales as Media: In the Streets of Port-au-Prince Intermezzo: San Juan, 3. Murales as Mythos: In the Streets of San Juan, 4. Digital Walls/Virtual Publics: Coronavirus Cities on Instagram, Conclusion: Beyond “Impossible States”
Több
Street Art and Activism in the Greater Caribbean: Impossible States, Virtual Publics
Frontiers in Molecular Design and Chemical Information Science - Herman Skolnik Award Symposium 2015: Jürgen Bajorath
68 079 Ft
61 271 Ft