Strategic Design for the Third Sector
Bridging Business Innovation and Social Responsibility by Co-creating Organisational and Systemic Changes
Sorozatcím: Springer Series in Design and Innovation; 55;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 192.59
-
79 876 Ft (76 073 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 15 975 Ft off)
- Kedvezményes ár 63 901 Ft (60 858 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
79 876 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer Nature Switzerland
- Megjelenés dátuma 2025. május 21.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783031903052
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem141 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk XV, 141 p. 41 illus., 40 illus. in color. Illustrations, black & white 664
Kategóriák
Hosszú leírás:
This book discovers and demonstrates the strategic values of design within the context of the third sector, a domain characterized by inherent complexity and the objective of effecting positive transformations across both economic and social dimensions. Based on seven years of research, it combines theoretical insights with hands-on empirical studies, offering a compelling narrative on the evolving roles of strategic design in third sector organisations. Through an in-depth analysis of best practices and four action research projects, the book showcases how design enables third sector organisations to uncover opportunities, manage innovation processes, and facilitate meaningful collaboration among diverse stakeholders. At its core, it introduces a design framework to illustrate how a strategic design mindset, together with methods and tools, fosters stakeholder participation and co-creation in the innovation process, and how it inspires conversations and reflections on organizational and systemic changes. The framework also offers actionable strategies for design researchers and practitioners willing to apply strategic design for addressing complex societal problems through creativity, innovation strategy and a systemic lens.
TöbbTartalomjegyzék:
"
Introduction.- Strategic design and design thinking: driving business innovation and societal changes.- A need to introduce strategic design in the Third Sector.- Understanding the strategic design practices in Third Sector Organisations (TSOs).- Strategic design for value co-creation in the Third Sector: setting organisational encounters.- Visioning a future agenda of strategic design.
" Több