• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Sounding Out the City: Personal Stereos and the Management of Everyday Life

    Sounding Out the City by Bull, Michael;

    Personal Stereos and the Management of Everyday Life

    Sorozatcím: Materializing Culture;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 33.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        16 238 Ft (15 465 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 248 Ft off)
      • Kedvezményes ár 12 991 Ft (12 372 Ft + 5% áfa)

    16 238 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Berg Publishers
    • Megjelenés dátuma 2000. június 1.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781859733424
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem216 oldal
    • Méret 234x156x11 mm
    • Súly 313 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk bibliography, index
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    On buses, trains, and streets over the past decade and more, youths in particular but increasingly older people as well tune into their personal stereos and tune out city sounds. Why? What does the personal stereo mean to these people and to urban culture more generally? Does it heighten reality? Enable people to cope? Isolate? Create a space? Combat boredom? Far too commonplace and enduring to be considered a fashion accessory, the personal stereo has become a potent artefact symbolizing contemporary urban life. This book opens up a new area of urban studies, the auditory experience of self and place. In doing so, it enhances our understanding of the role of media and technology in everyday life. Urban, cultural and anthropological studies have been dominated by explanations of experiences drawing upon notions of visuality. But culture always has an auditory component that shapes attitudes and behaviour -- perhaps nowhere more so than in the city where sound is intensified. This book challenges strictly visual approaches to culture by proposing an auditory understanding of behaviour through an ethnographic analysis of personal stereo use. The author reformulates our understanding of how people, through the senses, negotiate central experiences of the urban, such as space, place, time and the management of everyday experience, and examines the critical role technology plays. This book will be of interest to anyone seeking a fresh and incisive approach to urban studies, cultural studies, anthropology, sociology, or media and communication studies.

    Több