Social Impact of Wine Marketing
The Challenge of Digital Technologies to Regulation
Sorozatcím: Contributions to Management Science;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 85.59
-
35 498 Ft (33 808 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 7 100 Ft off)
- Kedvezményes ár 28 399 Ft (27 046 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
35 498 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1st ed. 2022
- Kiadó Springer International Publishing
- Megjelenés dátuma 2022. január 25.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783030892234
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem120 oldal
- Méret 235x155 mm
- Súly 371 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk X, 120 p. 7 illus. Illustrations, black & white 232
Kategóriák
Hosszú leírás:
This book is inspired by the term “digiwine,” a neologism referring to the production and/or marketing of wine through the use of new technologies and robotics such as vineyard information systems, sensor units, weather stations, drones, robotic harvesters, social media videos, digital labels, and wine apps. The alcohol industry is using these technologies to develop digital strategies and online tools for more efficient sales of wine. This book analyzes the use of digital alcohol marketing, the reasons for it, the role of regulation, and its social impact. In particular, malignant forms of alcohol marketing to youth are precisely described through exact case descriptions from the global milieu. The author questions whether the loopholes in the legislation or inefficiency of self-regulation have negative consequences that can no longer be prevented by public health care programs.
When and how did the alcohol industry become so deeply interwoven in our lives that we mindlessly advertise and parade in its shadow on social media and that we increasingly buy alcohol digitally for fun, in innovative packaging, and with strange ingredients combinations? Dr. Mojca Ramšak’s book peels back the layers of the alcohol industry’s most obvious yet overlooked marketing tactics. It also reveals the sluggishness of preventive and curative efforts, as well as legal or self-regulatory measures, at keeping up with the alcohol industry’s use of technology.Tartalomjegyzék:
1. Introduction: Wine and Technology Between Cultural Attitudes to Alcohol, Sales, Legislation, and Health.- 2. The Greatest Tricks of Digital Alcohol Marketing: The Consumer’s Voice and Alcohol e-Marketing.- 3. Wine Storytelling.- 4. Wearable Technology and Wine.- 5. Smart Packaging: The Labels Come to Life.- 6. Wearable Technology for Preventive or Curative Purposes.- 7. Children and Adolescents as a Marketing Target.- 8. Social Media, Alcohol, and Young People.- 9. Masculinity and Practices of Drinking.- 10. Drinking Games.- 11. Digital Marketing Strategies during a Coronavirus Pandemic.- 12. Femininity, Online Practices of Drinking and Women in Alcohol Industry.- 13. Brand Stretching and Popular Culture.- 14. Legislation between Norm and Practice.- 15. Conclusion: The Unplugged Path to Alcoholism.
Több
Social Impact of Wine Marketing: The Challenge of Digital Technologies to Regulation
Weihnachten am brennenden Dornbusch: 11 biblische Personen erzählen
3 110 Ft
2 955 Ft