• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Social Foraging Theory
      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 92.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        43 953 Ft (41 860 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 395 Ft off)
      • Kedvezményes ár 39 558 Ft (37 674 Ft + 5% áfa)

    43 953 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    A kiadónál átmenetileg nincs raktáron, ezért a szokásosnál (2-4 hét) többet kell várni a beszerzésre. Ez általában néhány hét plusz időt jelent.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Princeton University Press
    • Megjelenés dátuma 2000. június 12.
    • Kötetek száma Print PDF

    • ISBN 9780691048772
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem376 oldal
    • Méret 234x152 mm
    • Súly 509 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 13 tables, 66 line illus.
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Although there is extensive literature in the field of behavioral ecology that attempts to explain foraging of individuals, social foraging--the ways in which animals search and compete for food in groups--has been relatively neglected. This book redresses that situation by providing both a synthesis of the existing literature and a new theory of social foraging. Giraldeau and Caraco develop models informed by game theory that offer a new framework for analysis. Social Foraging Theory contains the most comprehensive theoretical approach to its subject, coupled with quantitative methods that will underpin future work in the field. The new models and approaches that are outlined here will encourage new research directions and applications.


    To date, the analysis of social foraging has lacked unifying themes, clear recognition of the problems inherent in the study of social foraging, and consistent interaction between theory and experiments. This book identifies social foraging as an economic interaction between the actions of individuals and those of other foragers. This interdependence raises complex questions about the size of foraging groups, the diversity of resources used, and the propensity of group members to exploit each other or forage cooperatively. The models developed in the book will allow researchers to test their own approaches and predictions. Many years in development, Social Foraging Theory will interest researchers and graduate students in such areas as behavioral ecology, population ecology, evolutionary biology, and wildlife management.



    "Social Foraging Theory will stimulate and guide future work on the evolution and ecology of group foraging for years to come."---Graeme D. Ruxton, Book Reviews

    Több