Reading Graphic Design History
Image, Text, and Context
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 22.99
-
10 983 Ft (10 460 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 197 Ft off)
- Kedvezményes ár 8 786 Ft (8 368 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
10 983 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Visual Arts
- Megjelenés dátuma 2020. december 10.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781474299411
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem304 oldal
- Méret 244x186x14 mm
- Súly 826 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 33 colour and 190 bw illus 119
Kategóriák
Hosszú leírás:
Reading Graphic Design History uses a series of key artifacts from the history of print culture in light of their specific historical contexts. It encourages the reader to look carefully and critically at print advertising, illustration, posters, magazine art direction and typography, often addressing issues of class, race and gender.
David Raizman's innovative approach intentionally challenges the canon of graphic design history and various traditional understandings of graphic design. He re-examines 'icons' of graphic design in light of their local contexts, avoiding generalisation to explore underlying attitudes about various social issues. He encourages new ways of reading graphic design that take into account a broader context for graphic design activity, rather than broad views that discourage the understanding of difference and the means by which graphic design communicates cultural values. With a foreword by Steven Heller.
Tartalomjegyzék:
Acknowledgments
List of Illustrations
Foreword by Steven Heller
Introduction
1. Josef Müller-Brockmann: "schutzt das Kind!" and the Mythology of Swiss Design
2. Koloman Moser's Thirteenth Secession Exhibition Poster (1902): Anatomy of a Work of Viennese Graphic Design
3. Cassandre and Dubonnet: Art Posters and Publicité in Interwar Paris
4. Frank Zachary at Holiday: Travel, Leisure, and Art Direction in Post-World War II America
5. Food, Race, and the "New Advertising": The Levy's Jewish Rye Bread Campaign 1963-1969
6. Graphic Design and Politics: Thomas Nast and the "TAMMANY TIGER LOOSE"
7. The Politics of Learning: Dr. John Fell and the Fell Types at Oxford University in the Later Seventeenth Century
Bibliography
Index
The BFRB Survival Guide: A Workbook for Overcoming Body Focused Repetitive Behaviors