Powers of Curriculum
Sociological Perspectives on Education
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 55.00
-
26 276 Ft (25 025 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 628 Ft off)
- Kedvezményes ár 23 649 Ft (22 523 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
26 276 Ft
Beszerezhetőség
A kiadónál véglegesen elfogyott, nem rendelhető. Érdemes újra keresni a címmel, hátha van újabb kiadás.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Australia & New Zealand
- Megjelenés dátuma 2017. december 7.
- ISBN 9780190303709
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem544 oldal
- Méret 249x205x19 mm
- Súly 1074 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk b/w illus. 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
Curriculum is powerful because it shapes what children and young people experience in educational settings. Educators are central to this as more often than not they have the most direct influence on learners' curriculum experiences. Powers of Curriculum explores the many issues surrounding curriculum in order to equip future educators with ideas, concepts and perspectives that can make a positive difference to the lives of children and young people in the
early childhood, primary and secondary phases of education.
The book explores a diverse range of topics related to curriculum, the experiences of learners, and how these experiences are shaped by powers within and beyond the field of education. The text is organised into three sections: Understanding Curriculum; Unpacking Curriculum Issues; and Using and Enacting Curriculum. The first section introduces the notion of curriculum and its conceptualisation. The second section introduces a range of socio-cultural issues from a sociological perspective. The
final section considers the practical dimension to learning about curriculum. The authors of the chapters encourage readers to reflect on their opinions and experiences, and to explore the concepts and ideas used in the chapters to open education up to new thoughts and practices.
Tartalomjegyzék:
Understanding Curriculum
What is Curriculum?
Schooling, It's History and power
Questioning How and What We Know: New Concepts to Approach Education
Educators' Philosophies: Encountering and Weaving Images
Critically Reflective Practice: What Is It and Why Is It Needed Now?
Neoliberalism, Education and Curriculum
Unpacking Curriculum Contexts
The Education System and SES: Mapping Disadvantage
The Trap of Binary Thinking: Problematising Gender and Social Disadvantage
Psychology, Psychiatry and Neuroscience in Education
Identity Formation: Consumerism and Popular Culture
Rethinking Australia's Cultural Diversity
Understanding the Techniques of Colonialism: Indigenous Educational Justice
Testing Times for Assessment and Pedagogy
Enacting Curriculum Experiences
Learner Diversity and School Practices
The Virtual Schoolbag and Pedagogies of Engagement
Environment: The Third Teacher
Planning, Programming and Embedding Curriculum
Student-centred Approaches to Planning in Primary and Secondary Schools
Powers of Curriculum: Sociological Perspectives on Education
26 276 Ft
23 649 Ft
The Routledge Guidebook to Aristotle?s Metaphysics
38 220 Ft
34 398 Ft