• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Playing the Middle Ages: Pitfalls and Potential in Modern Games

    Playing the Middle Ages by Houghton, Robert;

    Pitfalls and Potential in Modern Games

    Sorozatcím: New Directions in Medieval Studies;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 85.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        40 608 Ft (38 675 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 122 Ft off)
      • Kedvezményes ár 32 487 Ft (30 940 Ft + 5% áfa)

    40 608 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
    • Megjelenés dátuma 2023. szeptember 21.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781350242883
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem288 oldal
    • Méret 234x155x20 mm
    • Súly 600 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 20 bw illus
    • 489

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    The Middle Ages have provided rich source material for physical and digital games from Dungeons and Dragons to Assassin's Creed. This volume addresses the many ways in which different formats and genre of games represent the period. It considers the restrictions placed on these representations by the mechanical and gameplay requirements of the medium and by audience expectations of these products and the period, highlighting innovative attempts to overcome these limitations through game design and play.

    Playing the Middle Ages considers a number of important and timely issues within the field including: one, the connection between medieval games and political nationalistic rhetoric; two, trends in the presentation of religion, warfare and other aspects of medieval society and their connection to modern culture; three, the problematic representations of race; and four, the place of gender and sexuality within these games and the broader gaming community.

    The book draws on the experience of a wide-ranging and international group of academics across disciplines and from games designers. Through this combination of expertise, it provides a unique perspective on the representation of the Middle Ages in modern games and drives key discussions in the fields of history and game design.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    "

    List of Figures
    List of Contributors
    1 The Middle Ages in Modern Games: An Adolescent Field Robert Houghton, University of Winchester, UK
    2 Unbending Medievalisms: Finding counterfactual history in sandbox games set in the Middle Ages, Ylva Grufstedt, Malmï¿1⁄2 University, Sweden
    3 Playing the Sonic Past: reflections on sound in medieval-themed video games, Mariana Lï¿1⁄2pez, University of York, UK
    4 Medieval Sounds, Sounding Medieval, Karen M. Cook, University of Hartford, USA
    5 All on board for the Crusades, Gordon Smith, University of Edinburgh, UK
    6 Subverting the Valiant Crusader: The Sarafan in the Legacy of Kain: Soul Reaver series, Liam McLeod, University of Birmingham, UK
    7 Making Friendships, Breaking Friendships: Exploring Viking-Age Social Roles Through Player Strategy in A Feast for Odin, Adam Bierstedt, University of Reykjavik, Iceland
    8 Abandoning Civilization: Medieval Rulership in Crusader Kings III, Reigns, and Mount and Blade: Warband, Robert Houghton, University of Winchester, UK
    9 Joan of Arc, the Meme of Orlï¿1⁄2ans: The Playful Liberties Taken with History by the Age of Empires 2 Gaming Community, Jonathan Bloch, Independent Scholar
    10 On the Postcolonial Analysis of 'Indians' in Age of Empires II: A Theory of ""Ethical Programs"" Behind Postcolonial Criticisms of Videogames, Neil Nagwekar
    11 Virtually (De)Colonized: Racial Identity and Colonialism in the Middle Ages and as Depicted in Kingdom Come: Deliverance, Innocence: A Plague Tale, The Elder Scrolls, and Black Desert Online, Johansen Quijano, University of Texas at Arlington, USA
    12 Representations of Medieval Gender Archetypes in Fantasy Role-Playing Games, Markus Eldegard Mindrebï¿1⁄2, Royal Holloway, UK
    13 Ashen, Hollow, Cursed: Fragile Knighthood in the Dark Souls Series and its Medieval Antecedents, Patrick Butler, University of Connecticut, USA
    14 Matilda of Canossa and Crusader Kings II: (Papal) Warrior Princess, Blair Apgar, University of York, UK
    Index

    "

    Több