Perceptual Quality
Online Real-Time Interactive Multimedia
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 171.19
-
71 001 Ft (67 620 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 200 Ft off)
- Kedvezményes ár 56 801 Ft (54 096 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
71 001 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer Nature Switzerland
- Megjelenés dátuma 2026. január 6.
- ISBN 9783032079404
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem283 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk XXII, 283 p. 1 illus. 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
This monograph introduces a comprehensive framework for optimizing perceptual quality in online, real-time, interactive multimedia systems involving multiple users, performance metrics, and application controls. It outlines an integrated offline-online process that learns perceptual quality under controlled conditions and adapts it to dynamic, real-time environments. The optimization is modeled as a decomposable multi-metric, multi-control problem, solvable in polynomial time by integrating solutions from simpler subproblems. Each subproblem is evaluated using a novel, function-free method based on dominance and a binary-divide algorithm with guaranteed error tolerance.
The work is the first to show that the relationship between a stimulus and its variation in multimedia and psychophysical applications can be nonlinear yet monotonic and non-smooth. It also pioneers a method for optimizing perceptual quality in real-time communications without requiring original data at the receiver. This long-standing open problem is challenging due to the subjective nature of perceptual quality and the complexity of unknown tradeoffs among quality measures. The findings demonstrate the feasibility of solving these challenges through decomposition and dominance, offering practical solutions for improving perceptual quality in online real-time interactive multimedia applications.
Tartalomjegyzék:
Part I: Background.- 1 Online Interactive Multimedia Systems.- 2 Network Controls and Supports.- Part II. Perception Models and Theory.- 3 Human Perception Research.- 4 Offline Simplex Perceptual Model.- 5 Offline Multi-Metric Joint Perceptual Model.- 6 Online Generalization of Offline Models.- Part III: Case Studies.- 7 Case Study on Audio Conferencing Systems.- 8 Case Study on Multi-Player Online Interactive Games.-9 Conclusions.
Több