Music Performance Encounters
Collaborations and Confrontations
Sorozatcím: Routledge Research in Music;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 538 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. május 6.
- ISBN 9781032282176
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem244 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 450 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 102 Illustrations, black & white; 100 Halftones, black & white; 2 Line drawings, black & white; 7 Tables, black & white 659
Kategóriák
Rövid leírás:
Why do most musical performers and musical researchers continue to inhabit divergent epistemic spaces? This, and other related questions, form the central focus of this book with each chapter offering a fresh perspective on a particular topic in music performance studies.
TöbbHosszú leírás:
Why do most musical performers and musical researchers continue to inhabit divergent epistemic spaces? To what extent is the act of musical performance coextensive with the act of doing musical research, and vice versa? At what point in the research process can a performative act transform into a scholarly one, and a scholarly act into a performative one? These, and other related questions, form the central focus of this book, with each chapter offering a fresh perspective on a particular topic in music performance studies: improvisational traditions, historical performance practices, analysis and performance, sports psychology, cross-cultural musical interactions, and institutional challenges.
This book is aimed at music researchers, teachers, students, and practising musicians interested in the intersection of academic and performance research; as such, it seeks to bridge the divide between the research of university-trained musicologists, scholars from other fields who focus on music, and the growing community of musical artist-researchers. Material in this book is supported by performance outcomes offered by the contributors on a separate YouTube channel and on the Routledge online portal.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction
"Who Are You?": On Performers, Scholars, Masters, and Pupils
Critical Interlude 1
Part I: Tools of (Historical) Performance Practice
1) "Che hanno contrapunto": Counterpoint Training and the Performance of Diminution in the Sixteenth and Seventeenth Centuries
2) The Italian Imitative and Interdisciplinary Musical Ethos of the Sixteenth Century: Ganassi's La Fontegara
3) Echos of Cor Alto and Cor Basse: In Search of an Ideal Horn Sound
Critical Interlude 2
Part II: Scholars and Performers in Dialogue
4) Analysing and Playing Chopin’s Nocturne Op. 27, no. 1: An Empirical Study of the Interaction between an Analyst and a Performer
5) Resonant Openings: Collaborating on Crumb’s Nocturnes
Critical Interlude 3
Part III: Institutional Endeavours
6) The Absent Teacher Approach
7) Preparing Music Students for a Public Recital: Applying Principles of Practice from Sport Sciences and Other Disciplines
Critical Interlude 4
Part IV: Cultural Barriers and Embodied Knowledge
8) Knowing the World through Music
9) Performing Jennifer Walshe’s SELF-CARE
Több
Things To Do Now That You're
3 339 Ft
2 838 Ft