• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Music in Films on the Middle Ages: Authenticity vs. Fantasy

    Music in Films on the Middle Ages by Haines, John;

    Authenticity vs. Fantasy

    Sorozatcím: Routledge Research in Music;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 39.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 821 Ft off)
      • Kedvezményes ár 15 284 Ft (14 556 Ft + 5% áfa)

    19 105 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This book explores the role of music in the some five hundred feature-length films on the Middle Ages produced between the late 1890s and the present day. Haines focuses on the tension in these films between the surviving evidence for medieval music and the idiomatic tradition of cinematic music. The latter is taken broadly as any musical sound

    Több

    Hosszú leírás:

    This book explores the role of music in the some five hundred feature-length films on the Middle Ages produced between the late 1890s and the present day. Haines focuses on the tension in these films between the surviving evidence for medieval music and the idiomatic tradition of cinematic music. The latter is taken broadly as any musical sound occurring in a film, from the clang of a bell off-screen to a minstrel singing his song. Medieval film music must be considered in the broader historical context of pre-cinematic medievalisms and of medievalist cinema’s main development in the course of the twentieth century as an American appropriation of European culture. The book treats six pervasive moments that define the genre of medieval film: the church-tower bell, the trumpet fanfare or horn call, the music of banquets and courts, the singing minstrel, performances of Gregorian chant, and the music that accompanies horse-riding knights, with each chapter visiting representative films as case studies. These six signal musical moments, that create a fundamental visual-aural core central to making a film feel medieval to modern audiences, originate in medievalist works predating cinema by some three centuries.



    Haines’s stimulating and elegantly written study may well convince a few more individuals of the merits of researching the historical basis of film music. It presents a persuasive, richly detailed, and thoughtful exploration of the tropes of cinematic music."


    - Lisa Colton, University of Huddersfield

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction 2. The Bell 3. The Trumpet Fanfare and the Horn Call 4. Banquet and Court Music 5. The Singing Minstrel 6. Chant 7. The Riding Warrior 8. Conclusion Bibliography Appendix 1: List of Films in Alphabetical Order Appendix 2: List of Films in Chronological Order Bibliography Index

    Több