• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Music History and Cosmopolitanism

    Music History and Cosmopolitanism by Belina, Anastasia; Kilpiö, Kaarina; Scott, Derek B.;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)

    20 538 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2021. március 31.

    • ISBN 9780367785956
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem196 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 285 g
    • Nyelv angol
    • 150

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This first book-length study of music history and cosmopolitanism is informed by arguments that culture and identity do not have to be viewed as primarily located in the context of nationalist narratives.

    Több

    Hosszú leírás:

    This collection of essays is the first book-length study of music history and cosmopolitanism, and is informed by arguments that culture and identity do not have to be viewed as primarily located in the context of nationalist narratives. Rather than trying to distinguish between a true cosmopolitanism and a false cosmopolitanism, the book presents studies that deepen understanding of the heritage of this concept – the various ways in which the term has been used to describe a wide range of activity and social outlooks. It ranges over a two hundred-year period, and more than a dozen countries, revealing how musicians and audiences have responded to a common humanity by embracing culture beyond regional or national boundaries. Among the various topics investigated are: musical cosmopolitanism among composers in Latin America, the Ottoman Empire, and Austro-Hungarian Empire; cosmopolitan popular music historiography; cosmopolitan musical entrepreneurs; and musical cosmopolitanism in the metropolises of New York and Shanghai.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction Anastasia Belina, Kaarina Kilpiö and Derek B. Scott. Part 1 Music and Cosmopolitanism in the Nineteenth Century 1. Mark Everist (University of Southampton), Cosmopolitanism and Music for the Theatre: Europe and Beyond, 1800–1870. 2. Ingeborg Zechner (University of Salzburg), Cosmopolitanism in Nineteenth-Century Opera Management. 3. David Brodbeck (University of California, Irvine), Carl Goldmark and Cosmopolitan Patriotism. 4. José Manuel Izquierdo (University of Cambridge), The Cosmopolitan Muse: Searching for a Musical Style in Early-Nineteenth-Century Latin America. Part 2 Music and Cosmopolitanism in the Twentieth Century 5. Franco Fabbri (University of Turin), An ‘intricate fabric of influences and coincidences in the history of popular music’: Reflections on the Challenging Work of Popular Music Historians. 6. Björn Heile (University of Glasgow), Mapping Musical Modernism.7. Anastasia Belina (Royal College of Music, London), André Tchaikowsky (1935–1982): A Cosmopolitan in a Closet. 8. Sarah Collins (University of New South Wales, Australia): The Elision of Difference, Newness and Participation: Edward J. Dent’s Cosmopolitan Ethics of Opera Performance. Part 3 Music and Urban Cosmopolitanism 9. Risto Pekka Pennanen (University of Tampere, Finland): Tip, Trinkgeld, Bakšiš: Cosmopolitan and Other Strategies of Touring Music Groups before the Great War in Sarajevo. 10. Saijaleena Rantanen & Olli Heikkinen (University of the Arts, Helsinki), Musicians as Cosmopolitan Entrepreneurs: Orchestras in Finnish Cities before the Modern City Orchestra Institution. 11. Yvonne Liao (King’s College London), ‘A Foreign Cosmopolitanism’: Treaty Port Shanghai, Ad Hoc Municipal Ensembles, and an Epistemic Modality.

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    20% %kedvezmény
    Music History and Cosmopolitanism

    Music History and Cosmopolitanism

    Belina, Anastasia; Kilpiö, Kaarina; Scott, Derek B.; (ed.)

    20 538 Ft

    16 430 Ft

    Music History and Cosmopolitanism

    The Things We Leave Unfinished

    Yarros, Rebecca

    7 161 Ft

    6 087 Ft

    Music History and Cosmopolitanism

    To Everyone an Answer: A Case for the Christian Worldview

    Beckwith, Francis J. ; Craig, William Lane ; Moreland, James Porter ; Geisler, Norman L. , Beckwith, Francis J.;Moreland, J. P.(ed.)

    10 552 Ft

    9 708 Ft

    Music History and Cosmopolitanism

    Toulouse?Lautrec Illustrates the Belle Époque

    Goldfarb, Hilliard T.;

    9 555 Ft

    8 313 Ft

    20% %kedvezmény
    Music History and Cosmopolitanism

    The Rise of Anti-Americanism

    O'Connor, Brendon; Griffiths, Martin; (ed.)

    69 273 Ft

    55 419 Ft

    Music History and Cosmopolitanism

    Bible Art Journaling: Kreative Bibelseiten gestalten - so geht's

    Becker, Tabea; Sawatsky, Rebecca;

    6 217 Ft

    5 906 Ft

    20% %kedvezmény
    Music History and Cosmopolitanism

    The Urban Politics Reader

    Strom, Elizabeth; Mollenkopf, John H.; (ed.)

    35 826 Ft

    28 661 Ft

    next