Medieval and Renaissance Drama in England
Volume 38
Sorozatcím: Medieval and Renaissance Drama in England;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 90.00
-
42 997 Ft (40 950 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 599 Ft off)
- Kedvezményes ár 34 398 Ft (32 760 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
42 997 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2026. január 8.
- ISBN 9781683939863
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem264 oldal
- Méret 228.6x152.4 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 2 bw 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Volume 38 of a continuing academic journal dedicated to research in the field of early drama and theatrical studies.
TöbbHosszú leírás:
Volume 38 of a continuing academic journal dedicated to research in the field of early drama and theatrical studies.
Medieval and Renaissance Drama in England is an annual volume committed to the publication of essays and reviews related to English drama and theater history to 1642. An internationally recognized board of scholars oversees the publication of MaRDiE. Readers who wish to deepen their understanding of early drama will find that the journal publishes wide-ranging discussions not only of plays and early performance history, but of topics pertaining to cultural history, as well as manuscript studies and the history of printing.
Tartalomjegyzék:
"
Foreword
SHAKESPEARE AND MEMENTO MORI: ESSAYS AND COMMENTARIES
Remember (Me)
Sarah R.A. Waters, Sterling College, US
Macbeth, Herod, and the Ars Moriendi
Grace Tiffany, Western Michigan University, US
""Now Die, Die, Die, Die, Die!"" Dicing as Memento Mori in Shakespeare's Early Comedies
Nora L. Corrigan, Mississippi University for Women, US
Dig This: Hamlet and the Gravedigger
Joe Ricke, Taylor University, US
Shakespearean Meditations on Death, Beauty, and Art: ""a sea change / Into something rich and strange""
Tiffany Schubert, Wyoming Catholic College, US
The Female Body as Memento Mori in King Lear
Susan Dunn-Hensley, Wheaton College, US
ARTICLES
""The boone Delphic god / Drinks sack"": Ben Jonson and the Canary Quarrels
Victoria M. Muï¿1⁄2oz, Adelphi University, US
The Well-Traveled Translator-Knight Who Wrote the Ur-Hamlet
June Schlueter (Lafayette College, US) and Dennis McCarthy (independent scholar)
Silence in Shakespeare's Richard II
David M. Bergeron, University of Kansas, US
Intercessor or Nag? Reimagining the Female Saint of Medieval Drama in Shakespeare's Problem Plays
Hannah Elizabeth Bowling, Lincoln University of Missouri, US
Women with Weapons on the Early Modern Stage
Leslie Thomson, University of Toronto, Canada
REVIEWS
Bradley J. Irish, Disgust in Shakespeare: The History and Science of Early Modern Revulsion, London: Bloomsbury, 2023.
Paul Budra, Simon Fraser University, Canada
Katherine Schapp Williams, Unfixable Forms: Disability, Performance, and the Early Modern English Theatre, Ithaca, NY: Cornell University Press, 2021.
Katey Roden, Gonzaga University, US
Roberta Kwan, Shakespeare, the Reformation and the Interpreting Self, Edinburgh, Scotland: Edinburgh University Press.
Jay Zysk, University of Massachusetts Dartmouth, US
Index
About the Editors and Contributors