• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Managing Sustainable Luxury and Digitalization: Technology Trends and Ethical Challenges in the Swiss Luxury Watch Business

    Managing Sustainable Luxury and Digitalization by Schultz, Mario D.; Seele, Peter;

    Technology Trends and Ethical Challenges in the Swiss Luxury Watch Business

    Sorozatcím: Routledge Studies in Luxury Management;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)

    20 538 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. június 27.

    • ISBN 9781032501802
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem140 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 260 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 7 Illustrations, black & white; 7 Line drawings, black & white; 15 Tables, black & white
    • 674

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book offers new transdisciplinary perspectives on luxury, exploring the topical phenomenon of digitally retouched (censored) and blockchain-secured (sensored) luxury watches and outlining implications that emerge for the field of luxury studies and managerial practice.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book offers new transdisciplinary perspectives on luxury, exploring the topical phenomenon of digitally retouched (censored) and blockchain-secured (sensored) luxury watches and outlining implications that emerge for the field of luxury studies and managerial practice.


    Based on a cross-disciplinary approach, the book integrates theoretical and empirical perspectives to advance the readers’ understanding of luxury. With a particular focus on the Swiss luxury watch context, the book thereby draws on qualitative, quantitative, and archival data to shed new light on recent luxury trends, integrating literature on aesthetics of labour, conspicuous consumption, Gestalt theory, ethical theory, functional theories of attitudes, and surveillance studies. Eight chapters take the readers through a range of topical challenges arising with the display and changing moral perceptions of luxury and shifts that the luxury watch sector is facing in light of the digital transformation impacting luxury goods and the luxury management environment.


    This unique book will be of value for academics, scholars, and upper-level students across management studies with a particular interest in the luxury and fashion industries, luxury management, brand management, business ethics, and digital transformation.


    With a foreword by Thomaï Serdari, Leonard N. Stern School of Business, New York University.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Foreword


    Thomaï Serdari



    Introduction



    Chapter I. Defining Luxury in the Watch Industry: Exploring the Gestalt of Swiss Luxury Watches



    Chapter II. Trends and Challenges in the Swiss Luxury Watch industry: Insights from an Expert Survey



    Chapter III. Luxury Watches and Ethical Hubris: A Comparative Overview Of Illustrative Cases



    Chapter IV. Gestalt-Switch of Luxury Products: Exploring pitfalls of inconsistent value expressions in conspicuous consumption



    Chapter V. "Some of my customers… take off their Rolex prior to a client meeting": Luxury Display at Work and the Social (Re)Construction of the Organizational Image



    Chapter VI. The transitory Janus-face of Surveillance: Studying Blockchain-Based Product Identifiers in the Swiss Luxury Watch Industry



    Chapter VII. Censored and sensored luxury: a new theory, combining retouching of public luxury display and digital product identifiers



    Chapter VIII. Future Outlook: How cutting-edge technologies and new consumer generations reshape the luxury environment

    Több