Managing Heritage and Cultural Tourism Resources
Critical Essays, Volume One
Sorozatcím: The International Library of Essays in Tourism, Heritage and Culture;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 180.00
-
85 995 Ft (81 900 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 17 199 Ft off)
- Kedvezményes ár 68 796 Ft (65 520 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
85 995 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2007. június 8.
- ISBN 9780754627043
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem456 oldal
- Méret 244x169 mm
- Súly 1000 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This three volume reference series provides an authoritative and comprehensive set of volumes collecting together the most influential articles and papers on tourism, heritage and culture. The papers have been selected and introduced by Dallen Timothy, one of the leading international scholars in tourism research. The first volume 'Managing Heritage and Cultural Tourism Resources' deals primarily with issues of conservation, interpretation, impacts of tourism and the management of those impacts.
TöbbHosszú leírás:
This three volume reference series provides an authoritative and comprehensive set of volumes collecting together the most influential articles and papers on tourism, heritage and culture. The papers have been selected and introduced by Dallen Timothy, one of the leading international scholars in tourism research. The first volume 'Managing Heritage and Cultural Tourism Resources' deals primarily with issues of conservation, interpretation, impacts of tourism and the management of those impacts. Sold individually and as a set, this series will prove an essential reference work for scholars and students in geography, tourism and heritage studies, cultural studies and beyond.
TöbbTartalomjegyzék:
Contents: Introduction; Stakeholder collaboration and heritage management, Christina Aas, Adele Ladkin and John Fletcher; Old cities, new pasts: heritage planning in selected cities of central Europe, G.J. Ashworth and J.E. Tunbridge; Managing heritage attractions: marketing challenges at sensitive historical sites, Nathan K. Austin; Developing partnerships: tools for interpretation and management of world heritage sites, Stephen W. Boyd and Dallen J. Timothy; Interpretation and sustainable tourism: the potential and the pitfalls, Bill Bramwell and Bernard Lane; Developing the heritage tourism product in multi-ethnic cities, Alison Caffyn and Jane Lutz; Mountain places, cultural spaces: the interpretation of culturally significant landscapes, Anna Carr; Balancing use and preservation in cultural heritage management, Bill Carter and Gordon Grimwade; Beamish museum - modelling visitor flows, Adrian Darnell, Peter Johnson and Barry Thomas; Tourism impacts on an Australian indigenous community: A Djabugay case study, Pam Dyer, Lucinda Aberdeen and Sigrid Schuler; Heritage tourism: at what price?, Alan Fyall and Brian Garrod; Managing heritage tourism, Brian Garrod and Alan Fyall ; Heritage, local communities and economic development, Mark P. Hampton; Attracting tourists to Singapore's Chinatown: a case study in conservation and promotion, J. Henderson; Managing heritage resources as tourism products, Pamela S.Y. Ho and Bob McKercher; Economic impacts of civil war battlefield preservation: an ex-ante evaluation, Daniel G. Johnson and Jay Sullivan; Interpretation of the unimaginable: the U.S. Holocaust memorial museum, Washington, D.C., and 'dark tourism', J.John Lennon and Malcolm Foley; Bilingual heritage interpretation in Wales, Duncan Light; Visitors' use of interpretive media at heritage sites, Duncan Light; Including the outsiders: the contribution of guides to integrated heritage tourism management in Cusco, Southern Peru, Gemma McGrath; Heritage management for h
Több