Learning to Read and Write
A Cross-Linguistic Perspective
Sorozatcím: Cambridge Studies in Cognitive and Perceptual Development; 2;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 109.00
-
52 074 Ft (49 595 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 207 Ft off)
- Kedvezményes ár 46 867 Ft (44 636 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
52 074 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1999. május 27.
- ISBN 9780521621847
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem264 oldal
- Méret 236x159x23 mm
- Súly 550 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 1 b/w illus. 21 tables 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Cross-linguistic perspective on how children learn to read and write in different languages and scripts.
TöbbHosszú leírás:
For many years, the development of theories about the way children learn to read and write was dominated by studies of English-speaking populations. As we have learned more about the way that children learn to read and write other scripts - whether they have less regularity in their grapheme-phoneme correspondences or do not make use of alphabetic symbols at all - it has become clear that many of the difficulties that confront children learning to read and write English specifically are less evident, or even non-existent, in other populations. At the same time, some aspects of learning to read and write are very similar across scripts. The unique cross-linguistic perspective offered in this book, including chapters on Japanese, Greek and the Scandinavian languages as well as English, shows how the processes of learning to read and spell are affected by the characteristics of the writing system that children are learning to master.
"This book provides us with abundant evidence that across a wide range of countries and across the full gamut of reading systems, there is a very close relationship between how easy it is to learn to read and how well the writing system being acquired permits nonlexical print-to-sound translation. Why should this be so? The self-teaching hypothesis provides an appealing answer to this question; hence, the data reported in this book provide strong evidence that this hypothesis is correct." Contemporary Psychology, APA Review of Books
Tartalomjegyzék:
List of contributors; 1. Introduction: a cross-linguistic perspective on learning to read and write Margaret Harris and Giyoo Hatano; 2. The acquisition of Italian orthography Giuseppe Cossu; 3. Learning to read German: normal and impaired acquisition Heinz Wimmer, Karin Landerl and Uta Frith; 4. Learning to read and spell in Greek: the importance of letter knowledge and morphological awareness Margaret Harris and Vicky Giannouli; 5. Phonological awareness, syntactic awareness and learning to read and spell in Brazilian Portuguese Lucia Lins Browne Rego; 6. Learning to read and write in Hebrew David Share and Iris Levin; 7. Different morphemes, same spelling problems: cross-linguistic developmental studies Peter Bryant, Terezhina Nunes and Athanasios Aidinis; 8. The relationship between phonological awareness and orthographic representation in different orthographies Usha Goswami; 9. Learning to read in Scandinavia Ingvar Lundberg; 10. Learning to read Chinese J. Richard Hanley, Ovid Tzeng and H.-S. Huang; 11. Reading skill development in bilingual Singaporean children Susan Rickard Liow; 12. Learning to read and write in Japanese Kiyomi Akita and Giyoo Hatano; Index.
Több
Archive of Numerical Software / Proceedings of the 3rd Dune User Meeting (2015)
24 843 Ft
23 601 Ft