Indie Reframed
Women’s Filmmaking and Contemporary American Independent Cinema
Sorozatcím: Traditions in American Cinema;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 29.99
-
14 327 Ft (13 645 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 1 146 Ft off)
- Kedvezményes ár 13 181 Ft (12 553 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
14 327 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Edinburgh University Press
- Megjelenés dátuma 2016. október 18.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781474403948
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem320 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 528 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 30 black and white illustrations Illustrations, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This ground-breaking collection, the first sustained examination of the work of female practitioners within American independent cinema, reclaims the ‘difference’ of female indie filmmaking.
TöbbHosszú leírás:
With the consolidation of ‘indie’ culture in the 21st century, female filmmakers face an increasingly indifferent climate. Within this sector, women work across all aspects of writing, direction, production, editing and design, yet the dominant narrative continues to construe ‘maverick’ white male auteurs such as Quentin Tarantino or Wes Anderson as the face of indie discourse. Defying the formulaic myths of the mainstream ‘chick flick’ and the ideological and experimental radicalism of feminist counter-cinema alike, women’s indie filmmaking is neither ironic, popular nor political enough to be readily absorbed into pre-existing categories. This ground-breaking collection, the first sustained examination of the work of female practitioners within American independent cinema, reclaims the ‘difference’ of female indie filmmaking. Through a variety of case studies of directors, writers and producers such as Ava DuVernay, Lena Dunham and Christine Vachon, contributors explore the innovation of a range of female practitioners by attending to the sensibilities, ideologies and industrial practices that distinguish their work – while embracing the ‘in-between’ space in which the narratives they represent and embody can be revealed.
TöbbTartalomjegyzék:
AcknowledgementsNotes on ContributorsIntroduction, Linda Badley, Claire Perkins and Michele Schreiber
Part 1: Production and Distribution Contexts1: Women Make Movies: Gamechanger Films, Chicken and Egg Pictures and the Future of Female Independent Filmmaking, Sarah Sinwell2: Killer Feminism, Patricia White3: ‘A Woman with an Endgame’: Megan Ellison, Annapurna Pictures, and American Independent Film Production, James Lyons4: That's My Story and I'm Sticking to It: Pioneering Practices in the Frontier of Micro-budget Filmmaking, Christina Lane5: ‘I’m Absolutely the Right Person for this Job’: Allison Anders and Mary Harron on Lifetime Television, Michele Schreiber
Part II: Genres and Modalities1: Gender, Genre and More General Indie Dimensions in Megan Griffiths’ The Off Hours and Eden, Geoff King2: Down to the Bone: Neo-neorealism and Genre in Contemporary Women’s Indies, Linda Badley3: My Effortless Brilliance: Women’s Mumblecore, Claire Perkins4: Black Women, Romance, and the Indiewood Rom Coms of Saana Hamri, Shelley Cobb
Part III: Identities1: From Documentary to Fictional Realism: Mira Nair's Documentary Roots, Fictional Home, and Production Politics, Sarah Projansky and Kent Ono2: Having Its Cake and Eating It Too: Contemporary American ‘Indie’ cinema and My Big Fat Greek Wedding Reframed, Yannis Tzioumakis and Lydia Papadimitriou3: Not Just Indie: A Look at Films by Dee Rees, Ava DuVernay and Kasi Lemmons, Cynthia Baron4: Sexual In-betweener/Industry In-betweener: The Career and Films of Lisa Cholodenko, Maria San Filippo5: Miranda July and the New 21st Century Indie, Kathleen McHugh
Part IV: Collaborations1: Mutual Muses in American Independent Film: Nicole Holofcener and Catherine Keener, Kelly Reichardt and Michelle Williams, Chris Holmlund2: The Feminist Politics of Collaboration in Lena Dunham’s Tiny Furniture, Corinn Columpar3: The Director as Facilitator: Collaboration, Cooperation, and the Gender Politics of the Set, John Alberti4: Beyond the Screen: On Contemporary Feminist Media Re-Articulations, Claudia Costa Pederson and Patricia R. Zimmermann
Több