In the Company of Books
"Literature and Its """"Classes"""" in Nineteenth-century America"
Sorozatcím: Studies in Print Culture and the History of the Book;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 25.99
-
11 938 Ft (11 370 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 194 Ft off)
- Kedvezményes ár 10 745 Ft (10 233 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
11 938 Ft
Beszerezhetőség
A kiadónál átmenetileg nincs raktáron, ezért a szokásosnál (2-4 hét) többet kell várni a beszerzésre. Ez általában néhány hét plusz időt jelent.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó University of Massachusetts Press
- Megjelenés dátuma 2006. július 30.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781558495418
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem288 oldal
- Méret 226x160x22 mm
- Súly 442 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 15 illustrations 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Tracing the segmentation of the literary marketplace in nineteenth-century America, this book analyzes the implications of the subdivided literary field for readers, writers, and literature itself. It also analyzes the ways authors and publishers carved up the field of literary production into a multitude of distinct submarkets.
TöbbHosszú leírás:
"A vital feature of American culture in the nineteenth century was the growing awareness that the literary marketplace consisted not of a single, unified, relatively homogeneous reading public, but rather of many disparate, overlapping reading communities differentiated by interests, class, and level of education, as well as by gender and stage of life. Tracing the segmentation of the literary marketplace in nineteenth-century America, this book analyzes the implications of the subdivided literary field for readers, writers, and literature itself. With sections focusing on segmentation by age, gender, and cultural status, """"In the Company of Books"""" analyzes the ways authors and publishers carved up the field of literary production into a multitude of distinct submarkets, differentiated their products, and targeted specific groups of readers in order to guide their book-buying decisions. Combining innovative approaches to canonical authors, such as Nathaniel Hawthorne, Louisa May Alcott, Mark Twain, and Henry James with engaging investigations into the careers of many lesser-known literary figures, Sarah Wadsworth reveals how American writers responded to - and contributed to - this diverse, and diversified, market. """"In the Company of Books"""" contends that specialized editorial and marketing tactics, in concert with the narrative strategies of authors and the reading practices of the book-buying public, transformed the literary landscape, leading to new roles for the book in American culture, the innovation of literary genres, and new relationships between books and readers. Both an exploration of a fragmented print culture through the lens of nineteenth-century American literature and an analysis of nineteenth-century American literature from the perspective of this subdivided marketplace, this wide-ranging study offers fresh insight into the impact of market forces on the development of American literature."
Több