• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Heinrich Schenker's Conception of Harmony

    Heinrich Schenker's Conception of Harmony by Wason, Robert W.; Brown, Matthew;

    Sorozatcím: Eastman Studies in Music; 163;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 42.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)

    20 538 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Boydell & Brewer Ltd
    • Megjelenés dátuma 2025. június 11.
    • Kötetek száma Print PDF

    • ISBN 9781648251153
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem522 oldal
    • Méret 228.6x152.4 mm
    • Súly 666 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 30 b/w illus.
    • 661

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    The first detailed study of Schenker's pathbreaking 1906 treatise, showing how it reflected 2500 years of thinking about harmony and presented a vigorous reaction to Austro-Germanic music theory ca. 1900.

    Több

    Hosszú leírás:

    The first detailed study of Schenker's pathbreaking 1906 treatise, showing how it reflected 2500 years of thinking about harmony and presented a vigorous reaction to Austro-Germanic music theory ca. 1900. What makes the compositions of Handel, Bach, Haydn, Mozart, Beethoven, Schubert, Schumann, Chopin, and Brahms stand out as great works of art? Heinrich Schenker (1868-1935) set out to answer this question in a series of treatises, beginning with a strikingly original work with the deceptive title Harmonielehre (roughly: Treatise on Harmony, 1906). Whereas other treatises of the period associated harmony with the abstract principles governing chords and chord progressions, Schenker's treated it as the conceptual glue that allowed the individual elements of a work (melodies, motives, chords, counterpoint, etc.) to work together locally and globally. Yet this book, though renowned and much cited, has never been studied systematically and in close detail. Heinrich Schenker's Conception of Harmony approaches Schenker's 1906 treatise as a synthesis of ancient ideas and very new ones. It translates, for the first time, two preparatory essays for Harmonielehre and describes his later views of harmony and the ways in which they influenced and also were ignored by the 1954 edition and translation, entitled simply Harmony. Though problematic, Harmony was the first published translation of a major work by Schenker, inaugurating the study of his writings in postwar America and Britain, where they continue to be highly influential.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    "Introduction PART I: HARMONIELEHRE The Eclectic Intellectual Methodology of Schenker's Theory of Harmony (1906) The Music-Theoretical Content of Schenker's Theory of Harmony (1906), and the Status of Harmony in his Later Work PART II: HARMONIELEHRE: The Past Schenker's Theory of Harmony (1906) in Historical Perspective: The Theory of Harmony from the Ancient Greeks to the Early Nineteenth Century Sources of Schenker's Intellectual Methodology in 1906: The Conflict Between the Human and Natural Sciences in Schenker's Education, Music Theory in the Later Nineteenth Century, and His Reaction to Both PART III: HARMONIELEHRE: The Future A ""New Edition"" for a New Audience and an ""American Version"" for a New Country: Problems of Editing and Translating Harmonielehre (1906) The Twilight of the Masters: Schenker's Reinterpretation of the Classical Concept of Harmony Appendix A:""The Path to Likeness."" Introduction and Translation of OC 83/2-43 by Robert Wason Appendix B: ""[Foundations of Tonal Systems.]"" Introduction and Translation of OC 31/360-417 by Robert Wason."

    Több