Handbook of Research Methods in Social and Personality Psychology
Sorozatcím: Cambridge Handbooks in Psychology;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 59.99
-
28 660 Ft (27 295 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 732 Ft off)
- Kedvezményes ár 22 928 Ft (21 836 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
28 660 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 3, Revised
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2024. december 19.
- ISBN 9781009170130
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem738 oldal
- Méret 244x168x39 mm
- Súly 1260 g
- Nyelv angol 613
Kategóriák
Rövid leírás:
Written by experts in personality and social psychology, this essential resource presents and explains contemporary methodology.
TöbbHosszú leírás:
This indispensable collection provides extensive, yet accessible, coverage of conceptual and practical issues in research design in personality and social psychology. Using numerous examples and clear guidelines, especially for conducting complex statistical analysis, leading experts address specific methods and areas of research to capture a definitive overview of contemporary practice. Updated and expanded, this third edition engages with the most important methodological innovations over the past decade, offering a timely perspective on research practice in the field. To reflect such rapid advances, this volume includes commentary on particularly timely areas of development such as social neuroscience, mobile sensing methods, and innovative statistical applications. Seasoned and early-career researchers alike will find a range of tools, methods, and practices that will help improve their research and develop new conceptual and methodological possibilities. Supplementary online materials are available on Cambridge Core.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Introduction Tessa West, Harry T. Reis, and Charles M. Judd; 2. The romance of research methods Mahzarin R. Banaji; Part I. Before You Dive In: Foundational Issues in Social Science: 3. Ethical issues in psychological science: studying humans, analyzing data, publishing findings Chris Crandall, Roger Giner-Sorolla and Monica Biernat; 4. Replication in social and personality psychology Klaus Fiedler and Florian Ermark; 5. Realizing the promise of diverse and interdisciplinary team science Stephanie Tepper and Neil A. Lewis, Jr.; 6. A cross-cultural method in social and personality psychology: the cultural imagination Shigehiro Oishi and Ayse K. Uskul; Part II. Basic Design Considerations to Know, No Matter What You're Research is About: 7. Research design and issues of validity Marilynn B. Brewer and William D. Crano; 8. Experimental design Eliot R. Smith; 9. Quasi-experimental designs Leandre R. Fabrigar, Thomas I. Vaughan-Johnston and Duane T. Wegener; 10. Field research methods Sherry Jueyu Wu and Rebecca Littman; Part III. Deep Dives on Methods and Tools for Testing Your Question of Interest: 11. Survey research Kristen Olson; 12. Conducting surveys and experiments on the internet Chadly Stern and Jordan R. Axt; 13. Methods for studying everyday experience in its natural context Harry T. Reis, Laura Sels, and Shelly L. Gable; 14. Mobile sensing methods Ramona Schoedel and Matthias R. Mehl; 15. Language research in social-personality psychology Molly E. Ireland and James W. Pennebaker; 16. Collecting digital footprints in the wild Michal Kosinski; 17. Behavioral observation and coding Katherine R. Thorson and Tessa V. West; 18. Automaticity and implicit measures Bertram Gawronski; 19. Social neuroendocrinology Wendy Berry Mendes; 20. Multivariate neuroimaging in social and personality psychology Robert S. Chavez, William A. Cunningham, and Elliot T. Berkman; Part IV. Understanding What Your Data are Telling You about Psychological Process: 21. Measurement: reliability, construct validation, and scale construction William Revelle and Kayla M. Garner; 22. Advanced psychometrics Patrick E. Shrout and Mao Mogami; 23. Dealing with repeated measures: design decisions and analytic strategies for over time data Amie M. Gordon and Katherine R. Thorson; 24. Random factors and research generalization Charles M. Judd and David A. Kenny; 25. Mediation analysis Amanda Montoya; 26. Mathematical and computational models Karl Christoph Klauer; 27. Meta-Analysis Judith A. Hall and David Miller.
Több