Everyday Reading – Middlebrow Magazines and Book Publishing in Post–Independence India
Middlebrow Magazines and Book Publishing in Post-Independence India
Sorozatcím: Studies in Print Culture and the History of the Book;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 27.99
-
12 894 Ft (12 280 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 289 Ft off)
- Kedvezményes ár 11 605 Ft (11 052 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
12 894 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó John Wiley & Sons
- Megjelenés dátuma 2024. július 31.
- ISBN 9781625347909
- Kötéstípus Puhakötés
- Lásd még 9781625347916
- Terjedelem296 oldal
- Méret 229x152x11 mm
- Súly 302 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 11 illus. 575
Kategóriák
Rövid leírás:
Utilizing a wealth of previously unexamined print culture materials, as well as paying careful attention to the production of commercial publishing companies and the reception of ordinary reading practices, this book offers fresh perspectives into book history, South Asian literary studies, and South Asian gender studies.
TöbbHosszú leírás:
During the two difficult decades immediately following the 1947 Indian Independence, a new, commercially successful print culture emerged that articulated alternatives to dominant national narratives. Through what Aakriti Mandhwani defines as middlebrow magazines—like Delhi Press’s Saritā—and the first paperbacks in Hindi—Hind Pocket Books—North Indian middle classes cultivated new reading practices that allowed them to reimagine what it meant to be a citizen. Rather than focusing on individual sacrifices and contributions to national growth, this new print culture promoted personal pleasure and other narratives that enabled readers to carve roles outside of official prescriptions of nationalism, austerity, and religion.
Utilizing a wealth of previously unexamined print culture materials, as well as paying careful attention to the production of commercial publishing companies and the reception of ordinary reading practices—particularly those of women—Everyday Reading offers fresh perspectives into book history, South Asian literary studies, and South Asian gender studies.
Több