• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Entrepreneurial Finance, Crowdfunding, and Language: From Social to Financial Support

    Entrepreneurial Finance, Crowdfunding, and Language by Capo, Francesca; Di Pietro, Francesca;

    From Social to Financial Support

    Sorozatcím: Routledge Studies in Entrepreneurship and Small Business;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Considering language a relevant strategic instrument that entrepreneurs and managers can use to seek external resources, this book investigates and discusses whether and under which conditions language strategies can facilitates entrepreneurs’ social support and legitimation as well as access to external resources.

    Több

    Hosszú leírás:

    Considering language a relevant strategic instrument that entrepreneurs and managers can use to seek external resources, this book investigates and discusses whether and under which conditions language strategies can facilitate entrepreneurs’ social support and legitimation as well as access to external resources.


    This book systematically integrates language into the entrepreneurial finance literature and develops a new and more comprehensive framework that relates crowdfunding to language strategies. Therefore, readers will comprehend how language choices, frames and narratives influence companies’ ability to secure social and financial support, and therefore sustain the development of their venture.


    Overall, this book provides insights into how entrepreneurs can use language as a strategic tool for accessing resources and support from external stakeholders, thereby considering, alongside traditional economic approaches, institutional processes of meaning-making.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1. Introduction to the Book   PART I: Language in organisation and entrepreneurship   Chapter 2. The role of language in organisations   Chapter 3. Language in entrepreneurship   Chapter 4. Language's future-oriented framing and the financing of new ventures   PART II: Language and legitimacy dynamics in organisation and entrepreneurship   Chapter 5. Legitimacy and stigma in organisations and entrepreneurship: A literature review   Chapter 6. Language dynamics and legitimacy in crowdfunding   Chapter 7. Narcissistic language and success in green-oriented entrepreneurial ventures   Chapter 8. Reflections for future research and practical implications

    Több