• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Dutch Neorealism, Cinema, and the Politics of Painting, 1927–1945

    Dutch Neorealism, Cinema, and the Politics of Painting, 1927–1945 by Huber, Stephanie Lebas;

    Sorozatcím: Routledge Research in Art and Politics;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 150.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        71 662 Ft (68 250 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 332 Ft off)
      • Kedvezményes ár 57 330 Ft (54 600 Ft + 5% áfa)

    71 662 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    The book will be of interest to scholars working in art history, World War II history, and film studies.

    Több

    Hosszú leírás:

    This study offers a radically new perspective on Dutch Neorealism, one that emphasizes the role of film as an apparatus, the effects of which, when emulated in painting, can reproduce the affective experience of film-watching.


    More of a tendency than a tightly defined style or "ism," Neorealism is the Dutch variant of Magic Realism, an uncanny mode of figurative painting identified with Neue Sachlichkeit in Germany and Novecento in Italy. Best represented by the Dutch artists Pyke Koch, Carel Willink, Charley Toorop, Raoul Hynckes, Dick Ket, and Wim Schuhmacher, Neorealism—as demonstrated in this book—depicted societal disintegration and allegories of looming disaster in reaction to the rise of totalitarian regimes and, eventually, the Nazi Occupation of The Netherlands. The degree to which these artists exhibited either revolutionary or reactionary sentiments—usually corresponding with their political affiliation—is one of the central problematics explored in this text.


    The book will be of interest to scholars working in art history, World War II history, and film studies.


    The Open Access version of this book, available at www.taylorfrancis.com, has been made available under a Creative Commons [Attribution-Non Commercial-No Derivatives (CC-BY-NC-ND)] 4.0 license.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Magic Realism in The Netherlands: Neorealism in Context  2. Open/Closed: Dutchness and Traditional Genres in Crisis  3. A Paragone Between Film and Painting—or—Film as a New Visual Model   4. The Self-Portrait and the Politics of Ambiguity  5. Neorealism under the Occupation  6. Representing “Westland” and the Greater Germanic Imagination

    Több