Death in American Texts and Performances
Corpses, Ghosts, and the Reanimated Dead
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 52.99
-
25 315 Ft (24 110 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 063 Ft off)
- Kedvezményes ár 20 252 Ft (19 288 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
25 315 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2016. november 15.
- ISBN 9781138262225
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem228 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
How do twentieth-century artists bring forth the powerful reality of death when it exists in memory and lived experience as something that happens only to others? This volume grapples with this paradox, examining literary texts and performance media that include Amiri Baraka's Dutchman, Thornton Wilder's Our Town, John Edgar Wideman's The Cattle Killing, Toni Morrison's Sula and Song of Solomon, Don DeLillo's White Noise, and HBO's Six Feet Under.
TöbbHosszú leírás:
How do twentieth and twenty-first century artists bring forth the powerful reality of death when it exists in memory and lived experience as something that happens only to others? Death in American Texts and Performances takes up this question to explore the modern and postmodern aesthetics of death. Working between and across genres, the contributors examine literary texts and performance media, including Robert Lowell's For the Union Dead, Luis Valdez' Dark Root of a Scream, Amiri Baraka's Dutchman, Thornton Wilder's Our Town, John Edgar Wideman's The Cattle Killing, Toni Morrison's Sula and Song of Solomon, Don DeLillo's White Noise and Falling Man, and HBO's Six Feet Under. As the contributors struggle to convey the artist's crisis of representation, they often locate the dilemma in the gap between artifice and nature, where loss is performed and where re-membering is sometimes literally reenacted through the bodily gesture. While artists confront the impossibility of total recovery or transformation, so must the contributors explore the gulf between real corpses and their literary or performative reconstructions. Ultimately, the volume shows both artist and critic grappling with the dilemma of showing how the aesthetics of death as absence is made meaningful in and by language.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction, Lisa K. Perdigao, Mark Pizzato; Part I Studying the Corpse; Chapter 1 A Representation of Death in an Anti-Vietnam War Play by Luis Valdez, Jorge A. Huerta; Chapter 2 Skins of Desire in Evolution, Mark Pizzato; Chapter 3 DeLillo, Performance, and the Denial of Death, Jon D. Rossini; Chapter 4 Dust to Dust and the Spaces in Between, Alasdair Spark, Elizabeth Stuart; Part II Tracing Ghosts; Chapter 5 Thornton Wilder’s “Eternal Present”, Anne Fletcher; Chapter 6 When Ghosts Dream, Belinda Kong; Chapter 7 A Return to Memory, Possibility, and Life, Ian W. Wilson; Chapter 8 Ghosts of Proof in the Mind’s Eye, Mark Pizzato; Part III Reanimating the Dead; Chapter 9 “For the Union Dead”, William S. Waddell; Chapter 10 Locating the Front Line, Kathryn Nicol; Chapter 11 Televised Death in Don DeLillo’s America, Andrew J. Price; Chapter 12 “Everything now is measured by after”, Lisa K. Perdigao;
Több
Non-Crimp Fabric Composites: Manufacturing, Properties and Applications
89 171 Ft
80 254 Ft
At Home in the Universe
11 238 Ft
10 339 Ft