• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Cultures of Commodity Branding

    Cultures of Commodity Branding by Bevan, Andrew; Wengrow, David;

    Sorozatcím: UCL Institute of Archaeology Publications;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 46.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        22 449 Ft (21 380 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 490 Ft off)
      • Kedvezményes ár 17 959 Ft (17 104 Ft + 5% áfa)

    22 449 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2012. augusztus 31.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781598745429
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem267 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Súly 408 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk b/w illus
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    The contributions in this volume document, both in past social contexts and recent ones, the need to understand branded commodities as part of a broader continuum with techniques of gift-giving, ritual, and sacrifice.

    Több

    Hosszú leírás:

    Commodity branding did not emerge with contemporary global capitalism. In fact, the authors of this volume show that the cultural history of branding stretches back to the beginnings of urban life in the ancient Near East and Egypt, and can be found in various permutations in places as diverse as the Bronze Age Mediterranean and Early Modern Europe. What the contributions in this volume also vividly document, both in past social contexts and recent ones as diverse as the kingdoms of Cameroon, Socialist Hungary or online eBay auctions, is the need to understand branded commodities as part of a broader continuum with techniques of gift-giving, ritual, and sacrifice. Bringing together the work of cultural anthropologists and archaeologists, this volume obliges specialists in marketing and economics to reassess the relationship between branding and capitalism, as well as adding an important new concept to the work of economic anthropologists and archaeologists.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1 Introduction, David Wengrow; Chapter 2 Making and Marking Relationships, Andrew Bevan; Chapter 3 The Work of an Istanbulite Imitasyoncu, Magdalena Cr?ciun; Chapter 4 The Attribution of Authenticity to “Real” and “Fake” Branded Commodities, Rosana Pinheiro-Machado; Chapter 5 The Real One, Ferenc Hammer; Chapter 6 Royal Branding and the Techniques of the Body, the Self, and Power in West Cameroon, Jean-Pierre Warmer; Chapter 7 Commodities, Brands, and Village Economies in the Classic Maya Lowlands, Jason Yaeger; Chapter 8 Lincoln Green and Real Dutch Java Prints, Gracia Clark; Chapter 9 Of Marks, Prints, Pots, and Becherovka, Marcos Martinón-Torres; Chapter 10 The Second-Hand Brand, Alison J. Clarke;

    Több