• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Culture in Organizations: Development, Impact and Culture-Mindful Leadership

    Culture in Organizations by Sackmann, Sonja A.;

    Development, Impact and Culture-Mindful Leadership

    Sorozatcím: Contributions to Management Science;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 160.49
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        66 563 Ft (63 393 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 313 Ft off)
      • Kedvezményes ár 53 250 Ft (50 714 Ft + 5% áfa)

    66 563 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1st ed. 2021
    • Kiadó Springer International Publishing
    • Megjelenés dátuma 2022. január 4.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9783030860790
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem285 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 623 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XVII, 285 p. 64 illus., 12 illus. in color. Illustrations, black & white
    • 226

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    “Culture eats strategy for breakfast”. Peter Drucker’s provocative statement points to the importance of culture for organizations. Depending on its characteristics, culture contributes significantly to the success or failure of for-profit and not-for-profit organizations. Hence, managers and leaders need to have an understanding of this important concept for best results.

    This book provides relevant knowledge about the concept of culture. This includes its major characteristics and dimensions, the way culture functions and influences both the internal life of an organization and the resulting performance. The book describes the emergence and development of culture over time as well as the formation and influence of subcultures. Even though culture is always present, certain situations call for specific attention such as fast growth or stagnation, strategic alliances, M&As or situations of change. The book describes how to go about understanding and assessing an organization’s culture as a basis for culture change interventions as well as culture-sensitive and culture-mindful management and leadership.


    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. What is Culture in the Context of Organizations?.- Chapter 3. The Development of Culture and its Subcultures.- Chapter 4. The Influences of Culture on Organizations’ Daily-Life.- Chapter 5. Culture and Organizational Performance.- Chapter 6. Situations When an Organization’s Culture Needs Special Attention.- Chapter 7. Understanding and Assessing Organizational Culture.- Chapter 8. Developing and Changing Organizational Culture.- Chapter 9. Characteristics of Culture Sustaining Competitiveness and Viability.- Chapter 10. Culture-Mindful Management, Leadership, and Leaders.

    Több