• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Consuming Symbolic Goods: Identity and Commitment, Values and Economics

    Consuming Symbolic Goods by Dolfsma, Wilfred;

    Identity and Commitment, Values and Economics

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 45.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        21 971 Ft (20 925 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 394 Ft off)
      • Kedvezményes ár 17 577 Ft (16 740 Ft + 5% áfa)

    21 971 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    The phenomenon of consumption has increasingly drawn attention from economists. While the ‘sole purpose of production is consumption’, as Adam Smith has claimed, economists have, up to recently, generally ignored the topic. This book brings together a range of different perspectives on the topic of consumption that will finally shed the necessary light on a largely neglected theme.


     

    Több

    Hosszú leírás:

    The phenomenon of consumption has increasingly drawn attention from economists. While the ‘sole purpose of production is consumption’, as Adam Smith has claimed, economists have up to recently generally ignored the topic.


    This book brings together a range of different perspectives on the topic of consumption that will finally shed the necessary light on a largely neglected theme, such as



    • Why is the consumption of symbolic goods different than that of goods that are not constitutive of individuals’ identity?

    • How does the consumption of symbolic goods affect social processes and economic phenomena?

    • Will taking consumption (of symbolic goods) seriously impact economics itself?

    The book discusses these issues theoretically, and, through analyses of such cases as food, religion, fashion, empirically as well. It also discusses the possible role in the future of consumption.


    This book was previously published as a special issue of Review of Social Economy

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Consuming Symbolic Goods: Identity and Commitment - Introduction Wilfred Dolfsma.  Lauding the Leisure Class: Symbolic Content and Conspicuous Consumption Alan Shipman.  Consumption, Identity, and the Sociocultural Constitution of 'Preferences': Reading Women's Magazines Martha A. Star.  You Are What You Eat: The Social Economy of the Slow Food Movement Bruce Pietrykowski.  Consuming Values and Contested Cultures: A Critical Analysis of the UK Strategy for Sustainable Consumption and Production Gill Seyfang.  Religious Identity and Consumption Metin M. Cogel and Lanse Minkler.  Paradoxes of Modernist Consumption: Reading Fashions Wilfred Dolfsma.  Are Unpreferred Preferences Weak in Symbolic Content? David George.  The Gift Paradox: Complex Selves and Symbolic Good Elias L. Khalil.  Deriving the Engel Curve: Pierre Bourdieu and the Social Critique of Maslow's Hierarchy of Needs Andrew B. Trigg.  The Post Affluent Society Amitai Etzioni

    Több