Communications/Media/Geographies
Sorozatcím: Routledge Studies in Human Geography;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 45.99
-
21 971 Ft (20 925 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 394 Ft off)
- Kedvezményes ár 17 577 Ft (16 740 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
21 971 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2018. május 2.
- ISBN 9781138601093
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem214 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 400 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 4 Illustrations, black & white; 2 Halftones, black & white; 2 Line drawings, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This volume conducts an interdisciplinary exploration of communication, media and geographies, holistically addressing the ways that communication defines geography figuratively and experientially, and the ways geography becomes integral to communication as media and communications infrastructure are concentrated in major world cities and distributed sparsely through rural and poorer regions.
TöbbHosszú leírás:
Although there are human geographers who have previously written on matters of media and communication, and those in media and communication studies who have previously written on geographical issues, this is the first book-length dialogue in which experienced theorists and researchers from these different fields address each other directly and engage in conversation across traditional academic boundaries. The result is a compelling discussion, with the authors setting out statements of their positions before responding to the arguments made by others.
One significant aspect of this discussion is a spirited debate about the sort of interdisciplinary area that might emerge as a focus for future work. Does the already-established idea of communication geography offer the best way forward? If so, what would applied or critical forms of communication geography be concerned to do? Could communication geography benefit from the sorts of conjunctural analysis that have been developed in contemporary cultural studies? Might a further way forward be to imagine an interdisciplinary field of everyday-life studies, which would draw critically on non-representational theories of practice and movement?
Readers of Communications/Media/Geographies are invited to join the debate, thinking through such questions for themselves, and the themes that are explored in this book (for example, of space, place, meaning, power, and ethics) will be of interest not only to academics in human geography and in media and communication studies, but also to a wider range of scholars from across the humanities and social sciences.
TöbbTartalomjegyzék:
List of Figures
Preface
Introduction
Paul C. Adams, Julie Cupples, Kevin Glynn, and André Jansson
Part I: Positions
1. Communication Geography: Pragmatic Goals
Paul C. Adams
2. Postcolonial Spaces of Discursive Struggle in the Convergent Media Environment
Julie Cupples and Kevin Glynn
3. Critical Communication Geography: Space, Recognition, and the Dialectics of Mediatization
André Jansson4. Arguments for a Non-Media-Centric, Non-Representational Approach to Media and Place
Shaun Moores
Part II: Reflections
5. For an Ethic of Broader Recognition
Paul C. Adams
6. For Representation and Geographic Specificity
Julie Cupples and Kevin Glynn
7. For Communication Geography
André Jansson
8. For Everyday-Life Studies
Shaun Moores
9. Parting Thoughts
Paul C. Adams, Julie Cupples, Kevin Glynn, André Jansson and Shaun Moores
Index
Több
Divine Visitations and Hospitality to Strangers in Luke-Acts: An Interpretation of the Malta Episode in Acts 28:1-10
65 115 Ft
59 906 Ft
Vladimír Houdek: Levitationen
12 894 Ft
10 960 Ft