Challenges and Prospects in Second Language Enrolment
A Tasmanian Case Study
Sorozatcím: Education in the Asia-Pacific Region: Issues, Concerns and Prospects; 77;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 160.49
-
66 563 Ft (63 393 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 313 Ft off)
- Kedvezményes ár 53 250 Ft (50 714 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
66 563 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer Nature Singapore
- Megjelenés dátuma 2025. október 29.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9789819501946
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem160 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk XVII, 160 p. 19 illus. Illustrations, black & white 699
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
This book provides a contextual examination of the factors that affect students’ elective second language (L2) study in Australia. It investigates why Tasmanian students do or do not choose to enrol in an elective second language at school and explores relationship of motivational factors that affect their decisions. This is a case study of one education system, but the findings are relevant to others globally.
With the field of L2 research turning attention to motivations around languages other than English (LOTEs), this book provides a unique account of adolescent students’ LOTE experiences in an Anglophone setting. It demonstrates there is a complex ensemble of factors that affect subject choice and enrolment decisions regarding elective second language learning. In the face of Global English, these findings address a gap in the research of adolescent LOTE learners, the majority of who have English as a first language, and thus motivations for language learning vastly differ from those wanting to learn English as an additional language.
The findings outlined in this book are valuable as they consider the practical implications for school language programmes. This book will be of interest to scholars, teachers, and policy makers globally wishing to gain further insight into motivational factors affecting L2 enrolment.
" TöbbTartalomjegyzék:
Part 1 - Introduction.- 1 Overview, Context and Background .- Part 2 – Languages education and motivation.- 2 Languages Education in Context.- 3 Language Education Challenges and Factors.- 4. Exploring the Language Learning Motivation Research Feild.- Part 3 – Findings from the case study .- 5. Why Students Do Enrol in Elective LOTEs.- 6. Why Students Do Not Enrol in Elective LOTEs.- Part 4 – Addressing the challenges.- 7. Language Learning Barriers and Attitudes.- 8. Hurdles and Horizons: Insights, Implications and Future Directions.
Több