Body, Capital and Screens
Visual Media and the Healthy Self in the 20th Century
Sorozatcím: MediaMatters;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 135.00
-
64 496 Ft (61 425 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 12 899 Ft off)
- Kedvezményes ár 51 597 Ft (49 140 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
64 496 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2020. június 2.
- ISBN 9789462988293
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem348 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 680 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 138 Illustrations, black & white 67
Kategóriák
Rövid leírás:
The book explores the performative and interactive power of these visual media on individual health understandings, perceptions and practices. Body, Capital and Screens aims to better understand how bodily health has evolved as a form of capital throughout the century.
TöbbHosszú leírás:
Body, Capital and Screens: Visual Media and the Healthy Self in the 20th Century brings together new research from leading scholars from Europe and North America working at the intersection of film and media studies and social and cultural history of the body. The volume focuses on visual media in the twentieth century in Europe and the U.S. that informed and educated people about life and health as well as practices improving them. Through a series of in-depth case studies, the contributors to this volume investigate the relationships between film/television, private and public actors of the health sector and economic developments. The book explores the performative and interactive power of these visual media on individual health understandings, perceptions and practices. Body, Capital and Screens aims to better understand how bodily health has evolved as a form of capital throughout the century.
TöbbTartalomjegyzék:
Body, Capital, and Screens: An Introduction, 1. Playing the Doctor, Playing the Patient: The Performance of Health Identities in Live Medical Television, 1958, 2. The BBC's Children in Need Telethon: The Currencies of Compassion, 3. Let's Talk about S=: The Influence of Cinema Verité on Sex Education in French National Television around 1968, 4. Measuring Subjectification: The Reception of Health Education Campaigns and the Evaluation Conundrum, 5. Swimming the Crawl to Educate the Modern Body-Visual Material and the Expanding Market for Participatory Sports in the USA, 1890s-1930s, 6. Inside Magoo (1960): Cancer and Comedic Commentary on 1950s America, 7. 'One Feels so Much in These Times!': Emotional Education and the Construction of New Subjectivities: Sex Education Films in Early 1960s GDR, 8. Revealing Norms and Sowing Confusion: VALIE EXPORT's Body, 9. 'Before Education, Good Food, and Health': World Citizenship and Biopolitics in UNESCO's Post-war Literacy Films, 10. From Colonial to Global: Visuals and the Historiography of Body Government beyond Europe, 11. Zika Virus, Global Health Communication, and Dataveillance, Index
Több