Body, Capital and Screens
Visual Media and the Healthy Self in the 20th Century
Sorozatcím: MediaMatters;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 538 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. december 1.
- ISBN 9781041176251
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem348 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
The book explores the performative and interactive power of these visual media on individual health understandings, perceptions and practices. Body, Capital and Screens aims to better understand how bodily health has evolved as a form of capital throughout the century.
TöbbHosszú leírás:
Body, Capital and Screens: Visual Media and the Healthy Self in the 20th Century brings together new research from leading scholars from Europe and North America working at the intersection of film and media studies and social and cultural history of the body. The volume focuses on visual media in the twentieth century in Europe and the U.S. that informed and educated people about life and health as well as practices improving them. Through a series of in-depth case studies, the contributors to this volume investigate the relationships between film/television, private and public actors of the health sector and economic developments. The book explores the performative and interactive power of these visual media on individual health understandings, perceptions and practices. Body, Capital and Screens aims to better understand how bodily health has evolved as a form of capital throughout the century.
TöbbTartalomjegyzék:
Body, Capital, and Screens: An Introduction, 1. Playing the Doctor, Playing the Patient: The Performance of Health Identities in Live Medical Television, 1958, 2. The BBC's Children in Need Telethon: The Currencies of Compassion, 3. Let's Talk about S=: The Influence of Cinema Verité on Sex Education in French National Television around 1968, 4. Measuring Subjectification: The Reception of Health Education Campaigns and the Evaluation Conundrum, 5. Swimming the Crawl to Educate the Modern Body-Visual Material and the Expanding Market for Participatory Sports in the USA, 1890s-1930s, 6. Inside Magoo (1960): Cancer and Comedic Commentary on 1950s America, 7. 'One Feels so Much in These Times!': Emotional Education and the Construction of New Subjectivities: Sex Education Films in Early 1960s GDR, 8. Revealing Norms and Sowing Confusion: VALIE EXPORT's Body, 9. 'Before Education, Good Food, and Health': World Citizenship and Biopolitics in UNESCO's Post-war Literacy Films, 10. From Colonial to Global: Visuals and the Historiography of Body Government beyond Europe, 11. Zika Virus, Global Health Communication, and Dataveillance, Index
Több
METODOLOGIA DI RICERCA NELLE SCIENZE SOCIALI: PROSPETTIVE SULLA SIERRA LE: Metodologia della ricerca