Blackness, Symbolism, and American Modernism
Class, Race, Gender, and Sexuality
Sorozatcím: Routledge Research in Art and Race;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. április 28.
- ISBN 9781032453019
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem210 oldal
- Méret 246x174 mm
- Súly 550 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 40 Illustrations, black & white; 15 Illustrations, color; 40 Halftones, black & white; 15 Halftones, color 657
Kategóriák
Rövid leírás:
This book examines the work of Henry Ossawa Tanner, Meta Warrick Fuller, and F. Holland Day in relation to modernism during the turn of the century.
TöbbHosszú leírás:
In this book, Lori Nel Johnson examines the work of Henry Ossawa Tanner (1859-1937), Meta Warrick Fuller (1877-1968), and F. Holland Day (1864-1933) in relation to the development of modernism during the turn of the century, and the official narratives surrounding this movement.
While Tanner and Fuller have been consistently linked in the history of American Art, the Pictorialist photographer and publisher, Day has rarely if ever been discussed with these two artists, despite the fact that all three were rough contemporaries and affiliated with Symbolism. The book compares the historical and social conditions that determined the lives and careers of these three artists, which curtailed their ambitions because of the intersections of class, race, gender, or sexuality. By examining each artist’s respective proximity to language on the basis of class, race, gender, and sexuality, this study avoids categorizing artists solely on the basis of difference, and thus, offers a more fulsome and radical reading of the development of modernism in the United States.
The book will be of interest to scholars of art history, design history, history of photography, American studies, and African American studies.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction 1. The Good Shepherd: Symbolism, Mysticism, and Tanner’s Spiritual Conversion 2. From Sculptor of Horrors to Race Artist: Meta Warrick Fuller’s Silent Protest and the Language of Sexual and Racial Oppression 3. “A Summering Maker Place”: F. Holland Day’s Nubians and the Limits of Progressive Philanthropy Conclusion
Több