Becoming Past
History in Contemporary Art
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 23.99
-
11 461 Ft (10 915 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 292 Ft off)
- Kedvezményes ár 9 169 Ft (8 732 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
11 461 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó University Of Minnesota Press
- Megjelenés dátuma 2015. december 20.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9780816696987
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem248 oldal
- Méret 216x140x25 mm
- Súly 298 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 50 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
Is there such a thing as contemporary art history? The contemporary, after all-as much as we may want to consider it otherwise-is being made history as it happens. By what means do we examine this moving target? These questions lie at the center of Jane Blocker’s Becoming Past. The important point is not whether there is-or should be-contemporary art history, Blocker argues, but how.
Focusing on a significant aspect of current art practice?in which artists have engaged with historical subject matter, methods, and inquiry?Blocker asks how the creation of the artist implicates and interrogates that of the art historian. She moves from art history to theater, to performance, and to literature as she investigates a series of works, including performances by the collaborative group Goat Island, the film Deadpan by Steve McQueen, the philosophies of science fiction writer Samuel Delany and documentary filmmaker Ross McElwee, the film Amos Fortune Road by Matthew Buckingham, and sculptures by Dario Robleto.
Many books have sought to understand the key directions of contemporary art. In contrast, Becoming Past is concerned with the application of art history in the pursuit of such trends. Setting the idea of temporality decisively in the realm of art, Blocker’s work is crucial for artists, art historians, curators, critics, and scholars of performance and cultural studies interested in the role of history in the practice of art.
Több
Tartalomjegyzék:
Contents
Introduction: History as Prosthesis
1. Wooden Legs: Goat Island's Acts of Repair
2. Houses Falling Down: Archival Violence in Steve McQueen's Deadpan
3. Incorrect and Incomplete: Ross McElwee's Fictions and Samuel Delany's Lies
4. The Empty Stage: A Story About the Past by Matthew Buckingham
5. Stupid Birds: Temporal Dissidence in The Lastmaker
6. Transitional Objects: Dario Robleto's Spools
Conclusion. Wooden Feet: Francis Alÿs and Syncopated Time
Acknowledgments
Notes
Bibliography
Index
Die Königin der Schatten: Roman
4 143 Ft
3 936 Ft
A Guide to Research in Music Education
15 264 Ft
14 043 Ft