Art and Culture in the Multiverse of Metaverses
Immersion, Presence, and Interactivity in the Digital Age
Sorozatcím: Springer Series on Cultural Computing;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 192.59
-
79 876 Ft (76 073 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 15 975 Ft off)
- Kedvezményes ár 63 901 Ft (60 858 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
79 876 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 2024
- Kiadó Springer Nature Switzerland
- Megjelenés dátuma 2024. augusztus 2.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783031663192
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem195 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk XXV, 195 p. 46 illus., 39 illus. in color. Illustrations, black & white 584
Kategóriák
Hosszú leírás:
Drawing on the art historical framing of Location, Place, and Identity, this book will examine how the factors of Immersion, Presence, and Interactivity of XR are shaping our understanding of the world and our place within it. Location refers to the specific geographical or spatial context in which a work of art is created or experienced. Place refers to the social, cultural, and historical context of that location. Identity refers to the ways in which individuals and communities construct and express their sense of self and belonging within those contexts.
Through case studies and theoretical analysis, Art and Culture in the Multiverse of Metaverses - Immersion, Presence, and Interactivity in the Digital Age, will explore how the factors of Immersion, Presence, and Interactivity of XR can be aligned with these art historical concepts, providing new opportunities for understanding and engaging with Location, Place, and Identity. For example, XR can be used to create immersive experiences of historical locations and cultural sites, allowing users to explore and engage with them in ways that would otherwise be impossible. Additionally, XR can be used to create interactive artworks that engage with issues of identity and belonging, creating new possibilities for self-expression and exploration.
TöbbTartalomjegyzék:
Part 1: Location and immersion.- Introduction.- Microcosm of history: Everywhere. Everything. Everyone.- Part 2: Place and presence.- Art in the age of virtual reproduction.- Digital cultural heritage preservation.- Part 3: Identity and interactivity.- Embodiment in avatars and technoculture.- From simulacra to reanimation: Resurrecting the (un)dead.- Conclusion.
Több
Oxford IB Diploma Programme: IB Physics Print and Enhanced Online Course Book Pack: Course Companion
35 826 Ft
32 243 Ft