• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Typophoto: New Typography and the Reinvention of Photography

    Typophoto by Brier, Jessica D.;

    New Typography and the Reinvention of Photography

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 96.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        47 376 Ft (45 120 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 738 Ft off)
      • Kedvezményes ár 42 638 Ft (40 608 Ft + 5% áfa)

    47 376 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó University Of Minnesota Press
    • Megjelenés dátuma 2025. május 5.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781517918224
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Lásd még 9781517918231
    • Terjedelem288 oldal
    • Méret 229x178x15 mm
    • Súly 454 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 51 black & white illustrations, 44 color plates
    • 667

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Unveiling the avant-garde fusion of photography and modern graphic design

    The concept Typophoto, the synthesis of photography and typography, was coined by renowned Bauhaus artist and theorist LA?szlO? Moholy-Nagy and played a foundational role in the modernist graphic design movement known as the New Typography. Jessica D. Brier examines how Typophoto was embraced by early graphic designers-a group who ultimately reinvented photography as a tool of modern consumerism.

    Typophoto embodied designers? belief in photography as an efficient form of visual communication, merging the material and the visual by abstracting both typographic and photographic form and transmuting photography into graphic material through the halftone process. Uniquely situating 1920s advertising discourse alongside avant-garde theory and significant interwar photographic concepts, Brier positions Typophoto as an analytical framework for considering how photography-as process, image, material, and metaphor-was effectively reconceived through the professionalization of graphic design in Europe and the United States. This was particularly true in Germany, where the capitalist ethos driving the country?s economic recovery bolstered the belief that graphics could create ideal reader-consumers.

    Tracing Typophoto from its inception through New Typography?s experiments with the medium, Brier demonstrates how photography was used as a tool for manipulating perception as it became a visual language of modern life.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Contents

    Introduction: The Photo-Typographer

    1. Photographic Language: A Genealogy of Typophoto, 1923?1928

    2. The Motivation of Form: Defining Legibility in Perceptual Psychology

    3. Typophoto and the New Photomontage, 1928?1933

    4. Too Much and Too Little: Photographic Halftones, Bare and Retouched

    5. Typophoto and the Professionalization of Graphic Design: Munich Meisterschule fU?r Deutschlands Buchdrucker, 1927?1932

    Epilogue: Halftone Effects

    Acknowledgments

    Notes

    Index

    Több