• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Typophoto – New Typography and the Reinvention of Photography: New Typography and the Reinvention of Photography

    Typophoto – New Typography and the Reinvention of Photography by Brier, Jessica D.;

    New Typography and the Reinvention of Photography

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 22.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        10 983 Ft (10 460 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 098 Ft off)
      • Kedvezményes ár 9 885 Ft (9 414 Ft + 5% áfa)

    10 983 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó MP – University Of Minnesota Press
    • Megjelenés dátuma 2025. május 5.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781517918231
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem288 oldal
    • Méret 226x178x20 mm
    • Súly 606 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 51 black & white illustrations, 44 color plates
    • 769

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Unveiling the avant-garde fusion of photography and modern graphic design

    The concept Typophoto, the synthesis of photography and typography, was coined by renowned Bauhaus artist and theorist LÁszlÓ Moholy-Nagy and played a foundational role in the modernist graphic design movement known as the New Typography. Jessica D. Brier examines how Typophoto was embraced by early graphic designers-a group who ultimately reinvented photography as a tool of modern consumerism.

    Typophoto embodied designers’ belief in photography as an efficient form of visual communication, merging the material and the visual by abstracting both typographic and photographic form and transmuting photography into graphic material through the halftone process. Uniquely situating 1920s advertising discourse alongside avant-garde theory and significant interwar photographic concepts, Brier positions Typophoto as an analytical framework for considering how photography-as process, image, material, and metaphor-was effectively reconceived through the professionalization of graphic design in Europe and the United States. This was particularly true in Germany, where the capitalist ethos driving the country’s economic recovery bolstered the belief that graphics could create ideal reader-consumers.

    Tracing Typophoto from its inception through New Typography’s experiments with the medium, Brier demonstrates how photography was used as a tool for manipulating perception as it became a visual language of modern life.

    Több