Time and Causality in Early Modern Drama
Plotting Revenge
Sorozatcím: Routledge Studies in Renaissance Literature and Culture;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 538 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. november 28.
- ISBN 9781032724331
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem226 oldal
- Méret 229x152 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 2 Illustrations, black & white; 2 Halftones, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
The opening of the first theatre in 1579 created an interplay between the innovations of producers and the perceptions of orally-conditioned audiences. Located in the context of relations between the academy and Indigenous communities, this work questions our abilities, habituated to literacy, to understand oral systems.
TöbbHosszú leírás:
The opening of the first commercial theatre in London in 1579 initiated a pattern of development that radically reshaped representation. The competition among theatres required the constant production of new works, creating an interplay between the innovations of producers and the rapidly changing perceptions of audiences. The result was a process of incremental change that redefined perceptions of time, action, and identity. Aristotle in the Poetics contrasted a similar set of formal developments to the earlier system of the epics, which, like many predecessors of early modern drama, had emerged from largely oral traditions. Located in the context of contemporary relations between the academy and Indigenous communities, Time and Causality in Early Modern Drama: Plotting Revenge traces these developments through changes in the revenge tragedy form and questions our abilities, habituated to literacy, to fully understand or appreciate the complexity and operations of oral systems.
The Open Access version of this book, available at http://www.taylorfrancis.com, has been made available under a Creative Commons [Attribution-Non Commercial-No Derivatives (CC-BY-NC-ND)] 4.0 license.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements
Introduction
Part I, A Theory of Tragedy
1 Nietzsche, Aristotle, and a Theory of Tragedy
Part II, Precursors To Tragedy
2 Epics and Narratives of Inclusion
3 “The Syllables of Time”: Drama and Time in the Middle Ages
Part III, Tragedy, Time, and Revenge
4 Marlowe’s “Tragic Glass” and the Decline of Analogy
5 The Spanish Tragedy and Revenge
6 Titus Andronicus
7 Hamlet
8 Othello
9 Decadent Tragedy
Part IV, Reflections on Process
10 Epilogue and Conclusions
Bibliography
Index