Theatric Revolution
Drama, Censorship, and Romantic Period Subcultures 1773-1832
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 132.50
-
63 301 Ft (60 287 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 330 Ft off)
- Kedvezményes ár 56 971 Ft (54 258 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
63 301 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 2006. május 18.
- ISBN 9780199276752
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem416 oldal
- Méret 223x146x29 mm
- Súly 632 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This book uncovers the role of stage censorship during the Romantic period, an era otherwise associated with freedom of expression. Theatric Revolution examines this censorship and those who struggled against it.
TöbbHosszú leírás:
The theatre and drama of the late Georgian period have been the focus of a number of recent studies, but such work has tended to ignore its social and political contexts. Theatric Revolution redresses the balance by considering the role of stage censorship during the Romantic period, an era otherwise associated with the freedom of expression. Looking beyond the Royal theatres at Covent Garden and Drury Lane which have dominated most recent accounts of the period, this book examines the day-to-day workings of the Lord Chamberlain's Examiner of Plays and shows that radicalized groups of individuals continuously sought ways to evade the suppression of both playhouses and dramatic texts.
Incorporating a wealth of new research, David Worrall reveals the centrality of theatre within busy networks of print culture, politics of all casts, elite and popular cultures, and metropolitan and provincial audiences. Ranging from the drawing room of Queen Caroline's private theatrical to the song-and-supper dens of Soho and radical free and easies, Theatric Revolution deals with the complex vitality of Romantic theatrical culture, and its intense politicization at all levels. This fascinating new study will be of great value to cultural historians, as well as to literary and theatre scholars.
Worrall's case studies argue that Georgian politics were envisioned in theatrical terms, and conducted through theatrical forms, and illuminates an age repeatedly gusted by hope, fear and contradiction.
Tartalomjegyzék:
Introduction
Customs and Practices: The Regulation of the Theatres
The Suppression of the Royalty Theatre, London East End
Theatrical Oligarchies: The Role of the Examiner of Plays
Theatrical Subcultures: Fireworks, Freemasonry, and Philip De Loutherbourg
Political Microcultures: The Censorship of Thomas Dibdin's Two Farmers
The Theatricalization of British Popular Culture: Queen Caroline and the Royal Coburg Theatre
The Theatricalization of British Popular Culture: A General Historical Anthropology
Political Dramas: Harlequin Negro and Plots And Placemen
The Theatre of Crime: The Mysterious Murder and The Murdered Maid
The Theatre of Subversion: Carlile's Rotunda and Captain Swing
Conclusion