• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • The Business of Beauty: Gender and the Body in Modern London

    The Business of Beauty by Clark, Jessica P.;

    Gender and the Body in Modern London

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 24.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        11 938 Ft (11 370 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 388 Ft off)
      • Kedvezményes ár 9 551 Ft (9 096 Ft + 5% áfa)

    11 938 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Visual Arts
    • Megjelenés dátuma 2020. április 30.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781350098503
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem360 oldal
    • Méret 232x156x22 mm
    • Súly 820 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 16 color and 62 bw illus
    • 58

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    The Business of Beauty is a unique exploration of the history of beauty, consumption, and business in Victorian and Edwardian London. Illuminating national and cultural contingencies specific to London as a global metropolis, it makes an important intervention by challenging the view of those who-like their historical contemporaries-perceive the 19th and early 20th centuries as devoid of beauty praxis, let alone a commercial beauty culture.

    Contrary to this perception, The Business of Beauty reveals that Victorian and Edwardian women and men developed a number of tacit strategies to transform their looks including the purchase of new goods and services from a heterogeneous group of urban entrepreneurs: hairdressers, barbers, perfumers, wigmakers, complexion specialists, hair-restorers, manicurists, and beauty "culturists." Mining trade journals, census data, periodical print, and advice literature, Jessica P. Clark takes us on a journey through Victorian and Edwardian London's beauty businesses, from the shady back parlors of Sarah "Madame Rachel" Leverson to the elegant showrooms of Eugène Rimmel into the first Mayfair salon of Mrs. Helena Titus, aka Helena Rubinstein.

    By revealing these stories, Jessica P. Clark revises traditional chronologies of British beauty consumption and provides the historical background to 20th-century developments led by Rubinstein and others. Weaving together histories of gender, fashion, and business to investigate the ways that Victorian critiques of self-fashioning and beautification defined both the buying and selling of beauty goods, this is a revealing resource for scholars, students, fashion followers, and beauty enthusiasts alike.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Plates
    List of Figures
    List of Maps
    Acknowledgments

    1. Introduction
    2. 'Backmewsy' Beauty: Agnes Headman and Aimée Lloyd
    3. Upstarts and Outliers: Sarah "Madame Rachel" Leverson
    4. Mobilizing Men: Robert Douglas and H.P. Truefitt
    5. Professionalizing Perfumery: Eugène Rimmel
    6. Female Enterprise at the Fin-de-Siècle: Jeannette Pomeroy
    7. From Beauty Culturist to Beauty Magnate: Helena Rubinstein

    Epilogue
    Appendix I
    Appendix II
    Notes
    Select Bibliography
    Index

    Több