Strategic Human Resource Management
Corporate Rhetoric and Human Reality
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 212.50
-
101 521 Ft (96 687 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 10 152 Ft off)
- Kedvezményes ár 91 369 Ft (87 018 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
101 521 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 1999. május 6.
- ISBN 9780198782049
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem260 oldal
- Méret 243x162x17 mm
- Súly 520 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This is an up-to-date survey of human resource strategies followed by major corporations. A team of researchers from the London Business School offer their assessment of current developments and policies. They cover such issues as different styles of HRM (`hard' and `soft'); performance management; career development; organizational culture; and the role of HR within the overall corporate strategy. The book features `leading edge' companies such as BP, Hewlett Packard, Glaxo, BT, Citibank, Kraft Jacob Suchard. Ideal for students and managers wanting to get to grips with current trends, and who want to separate the rhetoric from the reality.
TöbbHosszú leírás:
Life is tough in organizations, both for managers and the managed. Negotiating the rapids of restructuring, downsizing, and refocusing the core business brings with it huge upheavals in job security, the smashing of traditional career structures, and a constant imperative for employees to update their skills while working in an environment of great uncertainty. Based on close collaboration with a number of high profile organizations - BT, Citibank, Glaxo Wellcome, Hewlett Packard, Kraft Jacobs, Suchard, Lloyds-TSB Group, the NHS, and WH Smith - this book sheds light on the organizational responses to large scale changes and details the changing demands made of employees in the process. This book goes beyond fashionable management rhetoric to uncover the reality of human resource management.
The team of top researchers examines:
the organizational strategies pursued in the face of fast-changing circumstances
the links between what is intended and what is realised
the way in which HR interventions impact on the individual
the influence which HR strategies have on everyday management behaviour
This book is a key source of new information for both managers and students about the current state of human resource management and its possible future direction.
Tartalomjegyzék:
Introduction
Soft and Hard Models of Human Resource Management
Performance Management in Fast-changing Environments
The Rhetoric and Reality of `New Careers'
Managing Culture
Contextual Diversity for the role and Practice of HR
HRM policies and Management Practices
Transformation at the Leading Edge
People Processes as a Source of Competitive Advantage
The Emerging Themes