 
      Story Thinking and the Real-world Applications of Sci-Fi and Fantasy Writing
- 
          
          10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 17.99
- 
          
            8 594 Ft (8 185 Ft + 5% áfa)Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie. 
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 859 Ft off)
- Kedvezményes ár 7 735 Ft (7 367 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
8 594 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét.. 
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Academic
- Megjelenés dátuma 2025. február 20.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350359260
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem oldal
- Méret 232x156x18 mm
- Súly 345 g
- Nyelv angol 639
Kategóriák
Hosszú leírás:
In the 21st century, the rapid advance of technology and the existential threat of climate breakdown mean the real world increasingly resembles something out of fiction, filled with ambiguity and uncertainty. Such challenges need imaginative, creative solutions. To find them, teams of experts must pool their knowledge, make new connections, and forge paths forward.
 In Story Thinking, award-winning authors Helen Marshall, Kim Wilkins, and Lisa Bennett show how the principles of science fiction and fantasy writing - which speculate about and imagine different futures, people, and worlds - can enrich research in such areas as government policy, technology innovation, and healthcare within universities and various industries. When transferred to research, story thinking as a method can help to build teams with a shared sense of purpose, offer new patterns of thought for improvisation, rapid perspective shifts, worldbuilding, pleasure and playfulness. Split into two parts - conceptualizing story thinking and story thinking as it has been employed in the field - Marshall, Wilkins and Bennett bring together theories of creativity from business, psychology, futures studies, gaming, and medicine among others, with 4 key practices from SFF storytelling - envisioning, engaging, inhabiting, and empathizing. They then provide practical tools for collaborative problem solving alongside case studies of their own successful applications of Story Thinking in various fields, including defense innovation and future scenario modelling with world governments; developing empathy and enhancing well-being in medical education; designing gaming and simulation tools for researchers; and futureproofing digital identity technologies with the UNHCR, the agency responsible for protecting and aiding refugees
 Showing how writing can be adapted for new and exciting contexts, Story Thinking bridges the gap between the humanities and outside fields and lays the foundations for more creative approaches that more deeply engage in the process of making a better future.
Tartalomjegyzék:
Introduction - Thinking in Stories
Chapter One - Inhabit: Storyworlds and the Rules of the Game 
Chapter Two - Envision: Epic Wins and Nasty Surprises
Chapter Three - Empathize: Imagining Extraordinary Inner Lives
Chapter Four - Engage: Magic Words that Build Connection and understanding 
Chapter Five - Risk, Safety and a Magic Circle of Awesomeness
Chapter Six - Affinity, Inclusion and Forging Fellowships 
Chapter Seven - The Dungeon Master's Guide
Conclusion - Victory at the Gates Story Thinking's Non-tangible Outcomes
Index
 
     
     
     
    