• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Sound Recording in Post-War British Folk: Ideology, Discourse and Practice

    Sound Recording in Post-War British Folk by Ord, Matthew;

    Ideology, Discourse and Practice

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 90.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        45 549 Ft (43 380 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 555 Ft off)
      • Discounted price 40 994 Ft (39 042 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Academic
    • Megjelenés dátuma 2025. május 1.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9798765107423
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem oldal
    • Méret 228x152 mm
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Recording technologies shaped the sound and meaning of 20th-century folk music in Britain, constructing a sonic aesthetics of authenticity in an era of rapid technological and social transformation.

    The folk revival that changed the sound of 20th century British popular music was sustained by a varied and innovative recording culture. For many listeners, the sound of folk on record presented a 'real' sound in an age of studio artifice, asserting the value of face-to-face performance over technologically mediated consumption. At the same time, the folk movement benefitted from rapid advances in recording and media technology, encompassing a range of sonic practices including radio documentary, commercial studio production and field recording. Within the revival as a cultural movement, recordings and the act of recording itself reflected and shaped the meaning of the music for musicians and their audiences as they developed new aesthetic practices and explored the expressive potential of recorded sound.

    Sound Recording in Post-War British Folk traces how folk's recording culture was shaped by beliefs about music, technology and society, becoming a key site for the articulation of aesthetic, cultural and political values. Ord brings together theoretical approaches from musicology, social semiotics and science and technology studies and draws upon interviews with musicians and producers to explore the place of recording in 20th-century folk and popular music and raise larger questions about the relationship between music, recording technologies and cultural-political movements.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Table of Figures
    Acknowledgements
    Introduction: Recording and revivalism in Britain
    Chapter 1. 'The pure drop': Sound recording and the authenticity of traditional song
    Chapter 2. Lost Voices and Modernist Echoes: The Radio Ballads and Working-Class Culture
    Chapter 3. 'The real sound of folk music': folk, pop, and the politics of recorded sound
    Chapter 4. Topic Records and the revivalist recording aesthetic
    Chapter 5. Professionalization and Creative Autonomy in the Studio
    Chapter 6. Song and sonic metaphor in folk-rock recordings
    Conclusion
    References
    Index

    Több