• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Singing Utopia: Voice in Musical Theatre

    Singing Utopia by Macpherson, Ben;

    Voice in Musical Theatre

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 81.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        38 697 Ft (36 855 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 870 Ft off)
      • Kedvezményes ár 34 828 Ft (33 170 Ft + 5% áfa)

    38 697 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó OUP USA
    • Megjelenés dátuma 2025. január 18.

    • ISBN 9780197557631
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem288 oldal
    • Méret 20x156x235 mm
    • Súly 507 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 18
    • 630

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Singing Utopia is an original study of voice in musical theatre. Rather than focusing on how actors sing or analysing voices using established approaches found in opera studies, this book offers readers ways to understand musical theatre voices from a cultural perspective. It argues that musical theatre singing allows listeners and audiences to escape their everyday lives; and that voices can 'be' utopian. It then considers what this means and uncovers some paradoxes and difficulties in this idea. Introducing a new set of terms, it provides a way to listen to, think about, and even perform, voice in popular musical theatre.

    Több

    Hosszú leírás:

    Singing Utopia is a unique and ambitious work which asks us to listen differently to voice in musical theatre. Across fifteen case studies from Florodora to Hadestown, Ben Macpherson hears something utopian in the extraordinary, emotional, and situational directness of singing voices as they escape the confines of everyday life. Yet, as this book discovers, the very nature of utopia is paradoxical, fraught with undercurrents of nostalgia, melancholy, and the perpetual threat of the dystopian. Singing Utopia listens across these fault lines in our understanding of utopia and asks what it means for a musical to give voice to an imagined world which is always a contradiction in terms. Who gets to inhabit such a world? Who is excluded? How can we locate utopia in musical theatre voices, and what might be the consequences when its complexities are exposed?

    Listening for answers to these questions, implicitly connected with concerns of class, race, gender, and culture, the author draws on a diverse range of approaches, including voice studies, musicology, sound studies, literary studies, political philosophy, and ethnography. In doing so, Singing Utopia examines current ways of listening while moving beyond them to develop a series of new terms, including 'decadent appropriation', 'simuloquism', two kinds of 'voiceworld', and three new approaches to the chorus and ensemble. This book offers an original and provocative account of musical theatre singing, exposing the power, possibilities, and paradoxes heard in voices that promise 'something better'-whatever, in the end, that might be.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements
    List of Figures
    Author's Note
    Introduction: Songs for new worlds
    Part 1: Cultural Contexts
    Chapter 1: Reaffirmation and rupture-Why this is not opera
    Chapter 2: Decadent appropriation-The process and politics of singing musical theatre
    Part 2: Critical Approaches
    Chapter 3: Two voiceworlds, three choralities-Locating the voice
    Chapter 4: Intermediate vocalities-Between speech and song
    Chapter 5: Rediscovering nostalgia-Whose voice is it, anyway?
    Conclusion: Keep singing, Orpheus
    Bibliography
    Index

    Több
    0