Reassessing Epistemic Images in the Early Modern World
Sorozatcím: Scientiae Studies;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 538 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. december 1.
- ISBN 9781041184911
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem322 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This collection of papers explores from an interdisciplinary perspective the role of images and objects in early modern knowledge-making practices with an emphasis on mapping methodological approaches against printed pictures and things.
TöbbHosszú leírás:
This edited collection of papers explores from an interdisciplinary perspective the role of images and objects in early modern knowledge-making practices with an emphasis on mapping methodological approaches against printed pictures and things. The volume brings together work across diverse printed images, objects, and materials produced c. 1500-1700, as well as well as works in the ambit of early modern print culture, to reframe a comparative history of the rise of the ‘epistemic imprint’ as a new visual genre at the onset of the scientific revolution. The book includes contributions from the perspective of international scholars and museum professionals drawing on methodologies from a range of fields.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Prologue, For a Metaphorology of Engraving: from Epistemic Images to an Imaged Epistemology (Ralph Dekoninck), 2. Introduction,Pittura filosofica: Ink on Paper, Bitumen on Iron, and the Discursive Field of Early Modern Epistemic Images (Ruth Sargent Noyes), Part 1: Approaches to print matrices, 3. The Well-Ordered Print Shop: Sequencing the Woodblocks in the 1543 and 1555 Editions of De humani corporis Fabrica Daniel Margocsy, Mark Somos, and Stephen Joffe, 4. Meticulous Matrices: Building a Chronology of Albrecht Dürer's MeistersticheImpressions through the Analysis and Documentation of Microscopic Scratches in his Engraved Plates (Angela Campbell), 5. Digital resuscitation of the Officina Plantiniana's woodblock collection: goals, approaches and new technologies (Jolien Van den Bossche), Part 2: Imprints as instruments, 6. The Art of Learning: The Role of Prints in Early Modern Education in the Southern Netherlands (Gwendoline de M&&&251;elenaere), 7. 'Ideas in brass'. Imagery on Early Modern Scientific Instruments: Types and Messages (Julia Ellinghaus and Volker Remmert), 8. Visual Tools and Searchable Science in Early Modern Books ( Britta-Juliane Kruse and Stephanie Leitch), Part 3: Imprint, knowledge and affect, 9. The hydraulics of Jacobus Meilingius's Figurata Meditatio Microcosmi (1629) (Anneke de Bont), 10. Images of the Eye from Vesalius to Fabricius ab Aquapendente: The Rise of Metrical Representation in Anatomical Diagrams and the Cross-Fertilization of Visual Traditions (Tawrin Baker), 11. Illustrating the Vernacular Body: Juan Valverde de Amusco and the Art of Embodied Anatomy (Emily Monty), 12. Epilogue, Forgetting How to See (Stephanie Porras).
Több